Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

NAŠA TEMA: ŠTA SE RADI NA GRADILIŠTU ČETVRTOG MOSTA? Pripreme uglavnom završene, početak gradnje čeka papire (Foto, video)

09.11.2023. 10:01 10:33
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Na terenu deluje da je sve spremno za početak izgradnje mosta preko Dunava između Novog Sada i Sremske Kamenice, ali u „papirima” stvari stoje drugačije.

Naime, mada je Republička skupština nedavno usvojila zakon o kreditu od 175,5 miliona evra, koliko bi trebalo da košta izgradnja „četvrtog mosta preko Dunava”, „Koridori Srbije”, koji su nosilac projekta, još nisu podneli zahtev za građevinsku dozvolu.

Pored toga, prošli mesec Gradska uprava za zaštitu životne sredine odlučila je da je potrebna Studija procene uticaja na životnu sredinu mobilne fabrike betona koja će se nalaziti na mestu nekadašnjeg Brodogradilišta, koju će graditi „Chinese Road & Bridge Corporation„ odnosno CRBC, firma koja je projektovala i koja će graditi novi most.

Uz to, još nisu poznati rezultati tehničke kontrole projektne dokumentacije, koja je neophodna za dobijanje građevinske dozvole za izgradnju mosta, a posao je poveren u aprilu konzoricjumu koji predvodi Građevinski fakultet u Beogradu. Iz „Koridora Srbije” nema informacije o razvoju situacije i očekivanom početku izgradnje mosta, koji bi trebalo da bude završen do 2025. godine.

U međuvremenu, nakon godinu i po dana od početka priprema, CRBC je postavio tri pomoćna čelična mosta, povezao ih pomoćnim betonskim putevima i pripremio konstrukcije s kojih će se pobijati šipovi i izlivati dva glavna noseća stuba budućeg mosta. Kao što rekosmo, situacija izgleda kao pred start trke, samo nedostaje zeleno svetlo.

Kako će izgledati sama izgradnja novog mosta, može se jasnije videti iz lokacijskih uslova, a u skladu s Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu. Delovi dunavskog priobalja već su iskorišćeni za izgradnju privremenih saobraćajnica i tri nezavisna segmenta pomoćnog mosta.

Radi se o 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnih mostova, koji je širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta, od kojih jedan premošćava Šodroš, postavljena su u nizu na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok je treći izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici.

Sa prilaznim vijaduktom, novi most biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima.


U 2045. godini preko 50.000 vozila na dan

Prema priloženim studijama i elaboratima, procenjeno je da je društvena korist od novog mosta za skoro trećinu veća od njegove cene od 175,5 miliona evra. Saobraćajne analize pokazuju da bi novim mostom u 2045. godini moglo da ide više od 235 gradskih autobusa ukoliko bude preusmeravanja javnog gradskog prevoza. Tkođe, procenjeno je da će 2029. godine mostom prolaziti 38.500 vozila dnevno i oko 52.700 vozila dnevno 2045. godine.

Ujedno, procenjeno da će te 2045. godine sve kružne raskrsnice imati dovoljnu propusnu moć, osim dve: na Bulevaru patrijarha Pavla i uUlici heroja Pinkija. Ipak, napomena je da se one kasnije mogu dodatno unaprediti.


Sem novog mosta biće izgrađen i preostali deo Bulevara Evrope do Dunava, dug 1.130 metara. Na novom delu bulevara biće izgrađene još dve kružne raskrsnice na ukrštanjima sa ulicama Heroja Pinkija i 1.300 kaplara, odnosno Sima Matavulja, dok će na sremskoj strani biti takođe kružni tok na ukrštanju sa Karađorđevom ulicom, putem Beočin - Sremska Kamenica i obilaznicom oko Sremske Kamenice. Tako će, ovim projektom biti izgrađeno ukupno 3,2 kilometra saobraćajnica u vezi s mostom i 3,75 kilometara gradskih saobraćajnica sa četiri kružne raskrsnice.

Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi dugih stotinak metara i četiri pešačko-biciklističke spiralne rampe. Po dve rampe za bicikliste i pešake povezivaće most sa Ribarskim ostrvom i Kameničkom adom.

Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru. Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj, ali je ostavljena mogućnost da preko njega idu gradski autobusi.

Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice.

S. Krstić

Foto: „Dnevnik”

Piše:
Pošaljite komentar
Četvrti most u Novom Sadu: Korak bliži građevinskoj dozvoli i početku gradnje

Četvrti most u Novom Sadu: Korak bliži građevinskoj dozvoli i početku gradnje

07.03.2023. 08:47 08:49
Odabran kontrolor za projekat četvrtog mosta u Novom Sadu

Odabran kontrolor za projekat četvrtog mosta u Novom Sadu

13.04.2023. 11:49 18:24
DNEVNIK U IRIGU Željno iščekuju Fruškogorski koridor

DNEVNIK U IRIGU Željno iščekuju Fruškogorski koridor

31.10.2022. 08:27 08:34