NA MESTU NEKADAŠNJEG BRODOGRADILIŠTA U NOVOM SADU Mobilna fabrika betona za novi most
Kako je „Dnevnik” nedavno pisao, početak izgradnje mosta preko Dunava u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu, sve je bliži, jer izvođač radova, kineska kompanija CRBC, prikuplja potrebnu dokumentaciju za izgradnju privremene betonjerke na mestu Brodogradilišta.
Naime, Gradska uprava za zaštitu životne sredine obavestila je javnost da je CRBC podneo zahtev za odlučivanje o potrebi procene uticaja na životnu sredinu projekta „Postavljanje privremenog objekta – mobilna fabrika betona“ za tri parcele koje skoro u potpunosti pokrivaju prostor nekadašnjeg Brodogradilišta kod Ribarskog ostrva.
Svaka od tri parcele ima drugog vlasnika: „Vode Vojvodine” imaju pravo korišćenja državne parcele najbliže Ribarcu, Grad Novi Sad vlasnik je centralne parcele na glavnom ulazu Brodogradilišta, dok je „Uni-Galens” vlasnik parcele koja obuhvata „poluostrvo”, odnosno dokove Brodogradilišta.
Iz Gradske uprave saopštavaju da se podaci i dokumentacija iz zahteva nosioca projekta mogu dobiti na uvid u prostorijama Gradske uprave za zaštitu životne sredine Grada Novog Sada, Rumenačka 110 a, Novi Sad, radnim danima u vremenu od 10.00 do 15.00 časova. Svi zainteresovani do 16. septembra mogu dostaviti svoje mišljenje u pisanoj formi na adresu Gradske uprave za zaštitu životne sredine Grada Novog Sada.
Da podsetimo, krajem juna CRBC počeo je da gradi pomoćne mostove i prilazne puteve gradilištu na Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi, dok je na sremskoj obali taj posao urađen ranije. Novi most, čija vrednost iznosi 175,5 miliona evra, za sada još nije dobio građevinsku dozvolu, jer je u toku tehnička kontrola projektno-tehničke dokumentacije, nakon koje sledi zahtev za građevinsku dozvolu.
Prema dostupnim podacima, radovi bi prvo trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hayića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt koji će odatle voditi preko nasipa do spoja s mostom koji se završava na budućoj kružnoj raskrsnici sa Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici, gde se još ukrštaju i obilaznica oko Sremske Kamenice, kako buduća veza sa Fruškogorskim koridorom, te put ka Beočinu.
Kineska kompanija počela je da gradi pomoćne mostove i prilazne puteve gradilištu na Ribarskom ostrvu i Kameničkoj adi, dok je na sremskoj obali taj posao urađen ranije
Novi most, čiju izgradnju finansira država sa 175,5 miliona evra, trebalo bi da bude završen do 2025. godine. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,6 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima. Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hayića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru.
S. Krstić
Foto: F. Bakić