Milorad Radojević za Dnevnik: Snažna podrška ženskom preduzetništvu
– Grad Novi Sad i u 2021. godini nastavlja programe zapošljavanja, a sve u cilju uspostavljanja stabilnog i održivog trenda rasta zaposlenosti, kroz otvaranje novih radnih mesta, podršku razvoju preduzetništva i podsticanju zapošljavanja mladih – kaže za „Dnevnik” član Gradskog veća za privredu Milorad Radojević.
– U toku je izrada akcionog plana zapošljavanja grada Novog Sada za ovu godinu, čije se usvajanje očekuje početkom februara, tačnije, po usvajanju nacionalnog akcionog plana zapošljavanja. Vrednost akcionog plana zapošljavanja za 2021. godinu biće oko 170 miliona dinara i njime će biti obuhvaćeno više od 700 lica.
Radojević dodaje da će se i ove godine realizovati programi za pripravnike i stručna praksa, biće organizovani sajmovi zapošljavanja i javni radovi od interesa za Grad Novi Sad, biće obezbeđena podrška samozapošljavanju, a u planu je i otvaranje novih radnih mesta.
– Posebno bih izdvojio činjenicu da je poslednjih godina veliko interesovanje bilo za programe samozapošljavanja i iz tog razloga ove godine povećavamo svotu za tu namenu, a naročito za meru ženskog samozapošljavanja. Mislim da smo i dalje jedina lokalna samouprava koja u okviru svog akcionog plana zapošljavanja ima tu meru, što pokazuje da nam je žensko preduzetništvo u fokusu i da želimo da pomognemo i da ohrabrimo naše sugrađanke da pokrenu sopstveni biznis. Takođe, istakao bi da smo i za 2021. godinu izdvojili 15 miliona dinara za subvencije mikro i malim preduzećima i preduzetnicima za nabavku opreme i mašina. Prošle godine smo taj konkurs raspisali prvi put i interesovanje je bilo ogromno. U gradu su 33 firme su dobile novac po tom konkursu i drago mi je što ćemo i u ovoj godini biti u prilici da pomognemo mikro i malim preduzećima i preduzetnicima – ističe Radojević.
Kampanje za privlačenje turista
Prošle godine Grad je s TONS-om realizovao mnogobrojne kampanje (#Plati2NoćiOstani3, #52VikendaUNovomSadu), ali i animaciju agencija u našoj zemlji i regionu turističkom ponudom „Novi Sad za 3 dana”. Ove godine će fokus biti na domaćim turistima i turistima iz regiona. U tom smislu, u planu je velika kampanja koja će početi na proleće.
– Sprovešćemo i kampanje ka ciljanim tržištima iz dalekih destinacija. Kampanje će biti realizovane putem kanala „Trip Advisora” i digitalnih platformi. U ovom trenutku dogovaramo kampanju putem portala „Ruska Gazeta” u okviru kampanje „Otkrijte Srbiju”, koja bi trebalo da bude realizovana u martu ove godine – najavljuje Milorad Radojević.
Naš sagovornik kaže da je Akcionim planom zapošljavanja grada Novog Sada za ovu godinu obuhvaćeno i nekoliko obuka za deficitarna zanimanja, koje se organizuju u saradnji s Nacionalnom službom za zapošljavanje. Radi se o obukama za ličnog pratioca, rukovaoce građevinskim mašinama, knjigovođe, stare i umetničke zanate i veoma aktulene obuke iz oblasti informacionih tehnologija. On dodaje da obuka za deficitarna zanimanja ima za cilj da osposobi nezaposlene za oblasti rada u kojima nema dovoljno kvalifikovanih i obučenih kadrova na tržištu rada. Ujedno će, veli Radojević, imati za cilj stručno osposobljavanje da bi se smanjila nezaposlenost u gradu i zadovoljile potrebe tržišta za radnom snagom u deficitarnim oblastima.
– Ponosan sam na činjenicu da smo uspeli da realizujemo sve mere iz Akcionog plana zapošljavanja grada Novog Sada za 2020. godinu i pored teške situacije usled pandemije izazvane virusom kovid-19. Obuke za stare i umetničke zanate i iz IT oblasti su u toku, s tim da se obuke iz IT oblasti zbog poštovanja mera Kriznog štaba održavaju onlajn. Nadamo se da će se sa sprovođenjem mera iz akcionog plana zapošljavanja grada Novog Sada za 2021. godinu, po određenom redosledu, započeti odmah po njegovom usvajanju, osim sajmova zapošljavanja, koji će se održavati po ukidanju mera Kriznog štaba – ističe naš sagovornik.
Pandemija koronavirusa učinila je da turizam kao delatnost pretrpi velike gubitke. U tom smislu, zabeležen je veliki pad kretanja turista, što je rezultiralo time da su destinacije zabeležile veliki pad broja noćenja. Međutim, nisu sve destinacije pođednako pogođene. Radojević objašnjava da su najviše pogođeni gradovi jer je fokus turista u odnosu na situaciju bio ka planinama, banjama, seoskim domaćinstvima... odnosno ka prirodi i sredinama gde su manje gužve. Po njegovim rečima, upravo neodržavanje sajmova, kongresa i velikih manifestacija, a koje su jedan od najvažnijih segmenata naše ponude, kao i promenjene potrebe prilikom odabira destinacije, uticali su na veliki pad broja noćenja u Novom Sadu, koji je na nivou i drugih gradskih destinacija u svetu.
– Važno je naglasiti da je Grad Novi Sad sa svojom turističkom organizacijom, nakon proglašenja pandemije odmah preduzeo korake i tokom cele prošle godine sprovelo veliki broj kampanja s glavnim ciljevima da održi fokusu ka našem gradu, kao i da se pomogne svojoj turističkoj privredi. Tutula Evropske prestonice kulture u ovom trenutku jedan je od ključnih faktora kada su u pitanju buduće kampanje za privlačenje turista i što ranije vraćanje na nivo koji smo dostigli u 2019. godini. Očekujemo da će i ova godina biti teška, ali ipak verujemo da će biti daleko bolja od prethodne i da ćemo s proleća beležiti sve bolje rezultate – ističe Milorad Radojević.
A. Brzak