Милорад Радојевић за Дневник: Снажна подршка женском предузетништву
– Град Нови Сад и у 2021. години наставља програме запошљавања, а све у циљу успостављања стабилног и одрживог тренда раста запослености, кроз отварање нових радних места, подршку развоју предузетништва и подстицању запошљавања младих – каже за „Дневник” члан Градског већа за привреду Милорад Радојевић.
– У току је израда акционог плана запошљавања града Новог Сада за ову годину, чије се усвајање очекује почетком фебруара, тачније, по усвајању националног акционог плана запошљавања. Вредност акционог плана запошљавања за 2021. годину биће око 170 милиона динара и њиме ће бити обухваћено више од 700 лица.
Радојевић додаје да ће се и ове године реализовати програми за приправнике и стручна пракса, биће организовани сајмови запошљавања и јавни радови од интереса за Град Нови Сад, биће обезбеђена подршка самозапошљавању, а у плану је и отварање нових радних места.
– Посебно бих издвојио чињеницу да је последњих година велико интересовање било за програме самозапошљавања и из тог разлога ове године повећавамо своту за ту намену, а нарочито за меру женског самозапошљавања. Мислим да смо и даље једина локална самоуправа која у оквиру свог акционог плана запошљавања има ту меру, што показује да нам је женско предузетништво у фокусу и да желимо да помогнемо и да охрабримо наше суграђанке да покрену сопствени бизнис. Такође, истакао би да смо и за 2021. годину издвојили 15 милиона динара за субвенције микро и малим предузећима и предузетницима за набавку опреме и машина. Прошле године смо тај конкурс расписали први пут и интересовање је било огромно. У граду су 33 фирме су добиле новац по том конкурсу и драго ми је што ћемо и у овој години бити у прилици да помогнемо микро и малим предузећима и предузетницима – истиче Радојевић.
Кампање за привлачење туриста
Прошле године Град је с ТОНС-ом реализовао многобројне кампање (#Plati2NoćiOstani3, #52VikendaUNovomSadu), али и анимацију агенција у нашој земљи и региону туристичком понудом „Нови Сад за 3 дана”. Ове године ће фокус бити на домаћим туристима и туристима из региона. У том смислу, у плану је велика кампања која ће почети на пролеће.
– Спровешћемо и кампање ка циљаним тржиштима из далеких дестинација. Кампање ће бити реализоване путем канала „Трип Адвисора” и дигиталних платформи. У овом тренутку договарамо кампању путем портала „Руска Газета” у оквиру кампање „Откријте Србију”, која би требало да буде реализована у марту ове године – најављује Милорад Радојевић.
Наш саговорник каже да је Акционим планом запошљавања града Новог Сада за ову годину обухваћено и неколико обука за дефицитарна занимања, које се организују у сарадњи с Националном службом за запошљавање. Ради се о обукама за личног пратиоца, руковаоце грађевинским машинама, књиговође, старе и уметничке занате и веома актулене обуке из области информационих технологија. Он додаје да обука за дефицитарна занимања има за циљ да оспособи незапослене за области рада у којима нема довољно квалификованих и обучених кадрова на тржишту рада. Уједно ће, вели Радојевић, имати за циљ стручно оспособљавање да би се смањила незапосленост у граду и задовољиле потребе тржишта за радном снагом у дефицитарним областима.
– Поносан сам на чињеницу да смо успели да реализујемо све мере из Акционог плана запошљавања града Новог Сада за 2020. годину и поред тешке ситуације услед пандемије изазване вирусом ковид-19. Обуке за старе и уметничке занате и из ИТ области су у току, с тим да се обуке из ИТ области због поштовања мера Кризног штаба одржавају онлајн. Надамо се да ће се са спровођењем мера из акционог плана запошљавања града Новог Сада за 2021. годину, по одређеном редоследу, започети одмах по његовом усвајању, осим сајмова запошљавања, који ће се одржавати по укидању мера Кризног штаба – истиче наш саговорник.
Пандемија коронавируса учинила је да туризам као делатност претрпи велике губитке. У том смислу, забележен је велики пад кретања туриста, што је резултирало тиме да су дестинације забележиле велики пад броја ноћења. Међутим, нису све дестинације пођеднако погођене. Радојевић објашњава да су највише погођени градови јер је фокус туриста у односу на ситуацију био ка планинама, бањама, сеоским домаћинствима... односно ка природи и срединама где су мање гужве. По његовим речима, управо неодржавање сајмова, конгреса и великих манифестација, а које су један од најважнијих сегмената наше понуде, као и промењене потребе приликом одабира дестинације, утицали су на велики пад броја ноћења у Новом Саду, који је на нивоу и других градских дестинација у свету.
– Важно је нагласити да је Град Нови Сад са својом туристичком организацијом, након проглашења пандемије одмах предузео кораке и током целе прошле године спровело велики број кампања с главним циљевима да одржи фокусу ка нашем граду, као и да се помогне својој туристичкој привреди. Тутула Европске престонице културе у овом тренутку један је од кључних фактора када су у питању будуће кампање за привлачење туриста и што раније враћање на ниво који смо достигли у 2019. години. Очекујемо да ће и ова година бити тешка, али ипак верујемо да ће бити далеко боља од prеthodnе и да ћемо с пролећа бележити све боље резултате – истиче Милорад Радојевић.
А. Брзак