Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Ljuti brend olimpijske šampionke, rokera i ekonomiste

02.12.2019. 11:19 11:22
Piše:
Foto: Privatna arhiva

Šta se desi kada se spoji muzičar, strelac, ekonomista, zabava i ljubav prema ljutom? Tada nastane „Raji’s” – savršen recept za proizvode od ljute papričice koji polako osvajaju stomake velikog broja Novosađana.

Postoji nekoliko lekovito-ljutih poslastica, a najpoznatije su Chili booster, zatim Baboonster, Chili booster light za decu, mlevena sušena paprika, kao i maslinovo ulje s ljutim papričicama.

Najvažnija u celoj priči je ekipa koja je stvorila tu zanimljivu priču vrednu pomena, a koju čine gitarista i pevač benda „Ateist rep” Vladimir Radusinović, nekadašnja reprezentativka Jugoslavije u streljaštvu  i olimpijska šampionka Aleksandra Ivošev i ekonomista Jens Peterka.

Iz zezanja i strasti prema ljutom, ekipa Novosađana je došla na ideju da sama započne sađenje paprika, te su 2016. godine podigli plastenik na Pejićevim salašima i u startu se dogovorili da neće prihvatiti nijednu agrotehničku meru koja nije prirodna. Tako je i bilo, iako niko od njih nije imao znanja niti umeća za rad sa zemljom i poljoprivredne poslove, ali želja, trud i Gugla učinili su svoje.

Iako je cela priča počela samo za privatnu upotrebu, posle dve godine imali su velike količine paprike s kojom nisu znali šta da rade. Malo su delili, malo prodavali, da bi 2018. godine došli na ideju da počnu da kuvaju i traže recept koji bi zadovoljio njihove kriterijume, i ono zbog čega je i sve počelo – ukus i jačinu ljutine.

– Tragali smo za dovoljno ljutim receptom, a iako nismo tri puta udarili motikom o zemlju, sve je nakon šest meseci učenja i rada došlo na svoje – kazao je Jens Peterka. – Sve radimo sami, od semena do gotovog proizvoda. Kum Radule je veoma posvećen svemu što radi, on se bavi samo kuvanjem, dok smo Sanja i ja zaduženi za poslove u plasteniku. Ova cela priča deluje kao bajka, iako tu ima i znoja, lopatanja, bola, bačenih ručkova i raspravljanja, ali to je put kojim se mora ići. Mi smo u sve to ušli samo iz ljubavi te je to za mene prava psihoterapija.

Da su se sve kokcice poklopile, dokaz je način njihovog celokupnog rada i organizacije, kojoj je doprinela Jensova ljubav i umeće prema fotografisanju i pomoć njegovog zeta pri kreiranju originalne etikete i prepoznatljivog logoa. Na nagovor prijateljice Vanje Đurđev, ekipa „Raji’s” je počela da se pojavljuje na Noćnim bazarima, a prošlog meseca i na „NS marketu”, kada je „Raji’s” osvojio titulu za „Najštand”. Miris, boje, raznovrsnost proizvoda, ali i nesvakidašnji slogan „Ne ljuti se, oljuti se” privukao je znatiželjne Novosađane, a Jens Peterka je za naš list govorio o tome kakve sve vrste ljute paprike postoje, kao i o njihovom uticaju.

– Istraživanja su dokazala da čovek jedini od svih živih bića uživa u ljutini, a potpuna satisfakcija nastaje onog trenutka kad nestane bol – otkrio je Peterka. – Kada jednom uđeš u svet ljutog i prođe te ona barijera straha od ljutine i očekivanja bola, ukusi se pojačavaju jer te paprika, osim ljutine, u sebi nose i razne, karakteristične ukuse i mirise, i onda počinje pravo uživanje. I recept koji smo napravili je proizvod koji konfigurišu i hrana i začini, a u svemu tome nas je vodila upravo strast prema ljutom.

Jens je otkrio da brend „Raji’s” čine skraćenice njihovih imena: Radule, Jens i Sanja, a razlog više njihove ljute gurmanske inicijative je odlazak u goste. Naime, ni Radule ni Jens ne peku rakiju te im se dopala ideja da, kada idu u goste, nose upravo svoje proizvode, umesto tradicionalne rakije. Ti prijatelji i jesu bili njihovi prvi i najverniji kupci, dok je druga publika nastala na bazarima gde su, kako je Jens kazao, primetili da su žene mnogo hrabrije od muškaraca. Nastavak celokupne priče je podstakla potvrda uskog kruga prijatelja da su njihovi proizvodi od čili-papričica nešto što zaista vredi.

– Dnevno se barem 300 puta mislim kako sve može da bude još lepše i kvalitetnije, a naš zadatak je ići šire, ako već postoji priznata vrednost – zaključio je Peterka. – Ovo je i dalje hobi na nivou održivosti, domaća radinost, ali bilo bi dobro da napravimo proizvod koji će imati zaštićeno ime, zaštićeno geografsko poreklo, svoj bar-kod i koji će biti dostupan u restoranima i marketima.

K. Ivković Ivandekić

Foto: privatna arhiva

Piše:
Pošaljite komentar