Lugonja: Povlašćene kartice stanarima štede i vreme
Elektronsko unapređenje sistema je nešto na čemu JKP „Parking servis” predano radi, stoga je jedna od novina da će vrlo brzo krenuti onlajn prodaja povlašćenih stanarskih parking-kartica.
Kako je za naš list rekao direktor tog preduzeća Stevan Lugonja, pre dve godine je napravljen kvartovski način parkiranja za stanare, što se pokazalo kao dobar potez jer su sugrađani tu ideju u potpunosti podržali.
– Da bismo našim korisnicima maksimalno izašli u susret, omogućili smo im kupovinu tih kartica elektronskim putem, a link je dostupan na našem sajtu – poručio je Lugonja. – Stoga više nema dolazaka u prostorije firme ili blagajnu preduzeća, te smo s te strane barem građanima uštedeli na vremenu.
Po njegovim rečima, s obzirom na to da su pre šest godina kao preduzeće krenuli iz milionskog minusa, trudili su se da, uprkos borbi sa sopstvenim problemima, rade ono što ljudi od njih i očekuju.
– Sada, kada je preduzeće finansijski stabilno, praktično možemo više da radimo na proširenju parkirališnih kapaciteta, rekonstruisanju postojećih, da bismo komfor parkiranja podigli na viši nivo. Nedavno smo završili javnu nabavku koja je u vezi s izgradnjom parkirališta u Radničkoj ulici i očekujemo da ćemo u roku od deset dana završiti kompletnu proceduru i započeti izgradnju onoga zbog čega smo dugo godina bili predmet opravdanih kritika građana – kazao je direktor. – Vrednost investicije je oko 35 miliona dinara. Novac je obezbeđen iz kapitalnih subvencija Grada i tim projektom biće urađeno oko 100 parking-mesta. Rok za završetak je 90 dana.
Uporedo sa završetkom radova u Fruškogorskoj ulici, kako kaže naš sagovornik, rekonstruiše se i parkiralište kod glavnog ulaza na Štrand. Ono je zaista ruinirano i sređivaće se u dve faze.
– U prvoj fazi smo krenuli da radimo ivičnjake i asfaltiramo saobraćajnice, a u drugoj ćemo uraditi kompletna parking-mesta – kaže Lugonja. – Ove godine, osim rekonstrukcije parkirališta u Turgenjevljevoj ulici, zatim u Veselina Masleše i Stražilovskoj, napravili smo i potpuno novi parking kod Istorisjkog arhiva Grada, kapaciteta 60 parking-mesta.
Osim standardnih poslova koje obavlja „Parking-servis”, direktor kaže da obezbeđuju i brojne kulturne manifestacije u Novom Sadu, ali su i gotovo svi kapaciteti kojima raspolaže preduzeće maksimalno iskorišćeni u odbrani grada od snežnih padavina i drugih vremenskih nepogoda tokom zime.
– Imamo šest „pauk” vozila, pet malih, koja su prilagodljiva i korisna za prolazak kroz male ulice, kao i jedan veliki, ali mislim da bi firmi bio potreban još jedan takav, da bismo pokrili određene kapacitete koje Grad zahteva – poručio je naš sagovornik. – Osim brige o održavanju komunalnog reda, odnosno saniranja i sankcionisanja bahatih vozača, što radimo po nalogu i u saradnji sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnom i Komunalnom inspekcijom, „pauk” ima i svoju drugu funkciju, a to je njegova angažovanost u Zimskoj službi, kada se ta vozila demontiraju i stavljaju u funkciju odbrane grada od snežnih padavina. Posla za „pauk” vozila uvek ima, što je, s jedne strane, posledica manjka parking-mesta u gradu, a s druge, bahatosti pojedinih vozača koji koriste svaku priliku da se parkiraju praktično uz sam lokal, ne mareći što je tu zelena površina, biciklistička ili pešačka staza.
Po Lugonjinim rečima, svake godine izgrade jednu „NS bajk” stanicu, a poslednja je urađena na uglu Bulevara kralja Petra i Kisačke ulice i to je 15. po redu. Sledeće godine je u planu nova, ali se još uvek traži mesto izgradnje. Svaka NS bajk” stanica raspolaže sa 14 biciklova, a ukupan kapacitet je oko 120. Ove godine su neke zanovili, a uzet je i kontingent od 50 novih bicikala, koji moraju da se prilagode na aplikaciju NS bajk” sistema, stoga će biti u upotrebi naredne sezone.
– Pokušavamo taj sistem što više da unapredimo, stoga je građanima dostupna i „NS bajk” aplikacija preko koje u svakom trenutku mogu videti koja stanica je najbliža njihovoj trenutnoj lokaciji, koliko su ostale udaljene i koliko tu ima slobodnih mesta, a koliko je i bicikala za iznajmljivanje preostalo – poručio je direktor, pohvalivši sugrađane za korektan odnos prema iznajmljenim dvotočkašima, ali i sistemu uopšte. – Oštećena su minimalna, gotovo da ih i nema, ali svakako su te štete osigurane, tako da preduzeće nema većih problema.
Po rečima direktora Lugonje, borba s naplatom posebnih parking-karata, koje vozači nalaze ispod brisača jer nisu uplatili parking, trajala je dosta godina. Sada je njeno postojanje potpuno prilagođeno svim ustavnim odredbama, normama, zakonima i odlukama o javnim parkiralištima, što je prošle godine utvrdio i Ustavni sud, koji je dao zaključak da je ona apsolutno relevantna i ustavna i kao takva je prepoznatljiva u sudskom sistemu. Po zakonu je „Parking servis” dužan da neplaćene posebne parking-karte preda Komori izvršitelja, a oni u daljoj proceduri nastavljaju proces naplate. Stoga svoje posebne parking-karte vozači treba da plate na vreme, da ne bi dolazili u situaciju da se putem izvršitelja i suda kazna naplaćuje u iznosu mnogo većem od planiranog. Inače je njena cena 900 dinara.
Po rečima direktora, JKP „Parking servis” jeste javno komunalno preduzeće, ali ono i kao takvo učestvuje u svim nabavkama koje su u vezi s prodajom i distribucijom SMS softvera. Konkurencija u tom domenu je veoma oštra, s obzirom na to da učestvuju i brojne privatne firme. Međutim, preduzeće je zadržalo titulu lidera u distribuciji i prodaji tog softvera i pod ingerencijom Novosadskog „Parking servisa” je 26 gradova.
I. Bakmaz