Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kreće saobraćaj četvrtom deonicom Bulevara Evrope

22.01.2016. 20:27 13:33
Piše:

Četvrta deonica Bulevara Evrope biće danas zvanično otvorena za saobraćaj. Završetkom zvučne barijere pored novoizgrađene saobraćajnice pre desetak dana, okončana je kompletna gradnja Bulevara Evrope,

koja je započeta još 2005. godine izgradnjom dela trase na Telepu. Ujedno, Novi Sad je dobio najdužu saobraćajnicu u gradu.

Nestrpljivi vozači, vrlo brzo po završetku asfaltiranja saobraćajnih traka i obeležavanju horizontalne signalizacije, počeli su da koriste tu deonicu Bulevara da bi izašli na auto-put E-75 tako što su sklanjali barijere postavljene upravo da spereče prolazak vozila dok svi ugovoreni poslovi, uključujući i ugradnju zvučnih barijera, neophodnih za tehnički prijem, ne budu gotovi.

Izgradnja poslednje, četvrte deonice Bulevara Erope, čije ime je prvobitno bilo Subotički bulevar, od Rumenačkog puta do auto-puta Subotica–Beograd, duge tri kilometra, počela je 30. decembra 2011. godine. Podrazumevala je i izgradnju mosta na kanalu DTD i bila podeljena na još dve deonice.

U okviru prve deonice, od Rumenačkog puta do kanala DTD, duge 882 metra, izgrađen je kolovoz s po dve saobraćajne trake, pešačka i biciklistička staza, atmosferska kanalizacija, javno osvetljenje, kružna raskrsnica kao veza s Privrednikovom ulicom te nadvožnjak preko železničkih postrojenja i Privrednikove ulice, dug oko 450 metara.

Za taj deo radova bilo je zaduženo Javno komunalno preduzeće „Put“, čiji podizvođač je bio loznički DOO MN, a vrednost 995.220.707,96 dinara.

Druga deonica, od Primorske ulice do auto-puta, duga oko 1.800 metara, predviđala je gradnju kolovoza s po dve saobraćajne trake. Radovi du počeli 10. novembra 2014. godine, po ugovorenoj ceni od 290.379.800 dinara. Osim kolovoza, izgrađene su pešačka steza od betonskih ploča širine tri metra, asfaltna biciklistička staza široka dva metra, atmosferska kanalizacija, kružna raskrsnica s krakom ka Primorskoj ulici i javno osvetljenje. Na tom delu Bulevara Evrope radili su DOO „Karin komerc MD“ iz Veternika i JKP „Put“. Podizanje mosta preko kanala DTD povereno je firmama AD „Energoprojekt niskogradnja“ iz Beograda i DOO „Njest-gradnja“ iz Šapca. Most je dug 176 metara a širok oko 30, ima četiri saobraćajne trake, obostrane pešačke staze od po tri metra, biciklističke staze široke dva metra, a postavljeno je i javno osvetljenje. Dužina prilaznih mostovskih konstrukcija je 210 metara. Ugovorena vrednost radova bila je 656.838.785 dinara.

Četvrta deonica Bulevara Evrope ima izuzetno važan strateški značaj za Novi Sad jer predstavlja, kako kažu u Zavodu za izgradnju grada, još jedan izlazno-ulazni pravac za auto-put, koji će u značajnoj meri smanjiti i rasteretiti gužve na drugim saobraćajnim pravcima u gradu.

„Značajan je i zbog toga što je unapredio život građana Detelinare i Novog naselja, a buduće privođenje zemljišta duž Bulevara planiranoj urbanističkoj nameni, predstavlja značajan zamajac privrednom razvoju Novog Sada”, zaključuju u ZIG-u.

Z. Milosavljević

 

Piše:
Pošaljite komentar