Konferencija „Više znanja, bolji posao” okupila stručnjake u „Master centru”
Konferencija „Više znanja, bolji posao”, u organizaciji „Best Brand Friendly”, okupila je u „Master centru” Novosadskog sajma preduzetnike i preduzetnice, koji su imali priliku da od stručnjaka u različitim oblastima saznaju kako da unaprede svoje poslovanje ili da uđu u preduzetničke vode.
Po rečima organizatorke konferencije Marije Radojčić, želja je bila da kroz takav događaj shvate da ceo život treba da uče, pogotovo ukoliko žele da rade i stvaraju, jer napretka bez znanja nema. Ona je istakla da su na konferenciju doveli izuzetne predavače, koji su govorili o tome koliko je učenje svakodnevna potreba jer ljudi na ovim prostorima toga nisu svesni.
Praktične savete o tome kako da što bolje predstave svoj proizvod ili uslugu na društvenim mrežama i, uopšte, na internetu, govorio je marketing-stručnjak Milan Maglov. On je objasnio da je danas sve teže prezentovati svoj brend putem društvenih mreža, te da pre nekoliko godina konkurencija nije bila tolika pa je tada i bilo lakše izdvojiti se.
– Sada je oglašavanje na društvenim mrežama skuplje i mnogo je izazovnije doći do svoje ciljne grupe, ali, definitivno, nije nemoguće – naglasio je Maglov, i dodao da društvene mreže u odnosu na druge medije to čine brže i jednostavije. – Putem društvenih mreža ciljano dolazimo do specifične publike koja bi trebalo da bude naša i da pomognemo biznisu da i prihoduje od toga. Ukoliko se ljudi odluče na to da svoj biznis prezentuju putem društvenih mreža, treba to da rade u kontinuitetu. Treba napraviti plan o tome npr. koliko objava mesečno je potrebno, na koji način žele da se predstave i komuniciraju s publikom i slično. Kod nas je oglašavanje jeftinije nego u nekim evropskim zemljama, stoga je dragoceno to iskoristiti jer će ono biti skuplje u budućnosti.
Učesnici konferencije slušali su i tome kako žene u ruralnim područjima mogu biti ekonomski nezavisne, ali i kako da preduzetnici razviju i motivišu svoj tim. Uspešni preduzetnici stavili su kroz svoj primer naglasak na to da je i u Srbiji moguće uspeti, živeti i stvarati, ali da su bitni trud i stalno ulaganje u znanje.
Učesnici konferencije su od osnivača prvog „NLP instituta” i „Coaching akademije” Slavice Skvajer mogli saznati kako da postavljaju sebi ciljeve i planiraju svoj preduzetnički život.
– Većina ima pogrešnu predstavu o tome i zato je važno da od početka razumeju da moraju da zamisle prvo o tome kakav život žele da žive, a onda i kreiraju firmu koja će takav život da podrži – kazala je Slavica Skvajer. – Desi se kasnije da im firma „pojede” život, zato je bitno da kreiraju firmu prema onome kako žele da ga žive. U Americi statistika kaže da 96 odsto firmi propadne u prvih deset godina, a pretpostavljam da ni u Srbiji nije bolje. Ljudi brzo propadnu jer imaju prevelika očekivanja, precene ono što mogu postići prvu godinu. Ne shvataju da treba da rade desetak godina da bi to postalo nešto što podržava njihov život.
Tekst i foto: V. Bijelić