Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Javni prevoz smanjuje gužvu i zagađenje

12.07.2022. 08:32 08:34
Piše:
Foto: I. Bakmaz

Projekat „Integrisane i inovativne akcije za održivu nadogradnju urbane mobilnosti“ predstavljen je juče u Skupštini Grada, a radi se o međunarodnom projektu „Tribute“, u kom Novi Sad, u okviru programa „Interreg ADRION“ učestvuje u partnerstvu sa sedam gradova i opština iz Jadransko-jonskog regiona: Milanom, Ljubljanom, Mariborom, Zagrebom, Patrasom, Sarajevom i Podgoricom.

Član Gradskog veća za saobraćaj i puteve Aleksandar Kravić prisustvovao je događaju, objasnivši da je u našem gradu oko 155.000 registrovanih putničkih vozila, što predstavlja ogromnu gužvu.

- Kada se tome dodaju i vozila koja dolaze iz drugih mesta, Novim Sadom cirkuliše oko 180.000 vozila, što je previše, naročito ako uzmemo u obzir da se u gradskom jezgru nalaze i stariji delovi sa užim ulicama – rekao je Kravić. - U tom smislu je uloga javnog gradskog saobraćajnog preduzeća od izuzetnog značaja. Pre četiri godine smo doneli smart plan razvoja i upravljanja saobraćaja u Novom Sadu i ovaj projekat se uklapa u tu ideju, a to je da se naši sugrađani motivišu da što više koriste javni gradski saobraćajni prevoz, jer tako smanjujemo saobraćajne gužve, ali i zagađenje.

Načelnik Gradske uprave za saobraćaj i puteve Đorđe Basarić kazao je da je je suština projekta unapređenje gradskog prevoza razvojem efikasnijih transportnih usluga i rešenja za održivu mobilnost, prilagođenu potrebama ljudi. U Novom Sadu je postala nužna potreba da se smanji broj putničkih automobile na ulicama i da se ta vrsta prevoza zameni alternativnim načinima. Tako se, osim javnog prevoza, zagovara i vožnja bicikla ili pešačenje. Projekat “Tribute” finansirala je Evropska Unija, a konkretno je za Novi Sad izdvojeno oko 140.000 evra.

- Sada se koriste i električni skuteri, te se nadamo da će ih uskoro uvesti u zakonske okvire i da će nam biti olakšano da i njih ispratimo - poručio je Basarić. – Pre više od tri godine smo počeli sa realizacijom ideja, iako je projekat zvanično počeo 1. januara 2021. godine i biće završen 30. juna 2023. Do sada je urađeno oko 90 odsto planiranog, te je tako postavljeno sedam stajališta za liniju broj četiri, postavljeni su displeji koji pokazuju vreme, odnosno najave dolazaka autobusa.

Kako kaže, napravljena je aplikacija “EasyGoNS” koja osim najave dolazaka, pokazuje i najbližu lokaciju “Ns bajk” stanice za iznajmljivanje bicikala ili najbližeg taksi stajališta. Ostalo je još da se uradi deo monitoringa, odnosno da se analizira koliko građani koriste alternativna rešenjma ne bi li smanjili saobraćajne gužve po gradu, zatim koliko su zadovoljni aplikacijom ili, pak, imaju li neke primedbe.

Tekst i foto: I. Bakmaz   

Piše:
Pošaljite komentar