Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Gradiće se biciklistička staza Novi Sad – Begeč

25.07.2018. 22:23 22:24
Piše:
Foto: Dnevnik (N. Stojanović)

Sve češće se apeluje na građane da zbog zdravlja i smanjenja zagađenja više voze bicikle, ali isto tako se neretko može čuti da nedostaju biciklističke staze ili da su pak u lošem stanju, kao i to da ta vrsta saobraćajne infrastrukture nije odgovarajuće rešena.

Na radost onih građana koji koriste dvotočkaše, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investcije nedavno je raspisala javnu nabavku za izgradnju biciklističke staze Novi Sad–Begeč, a kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, u pitanju je druga faza. Izvođački projekat uradilo je novosadsko preduzeće „Via inženjering”, a tenderom su obuhvaćeni pripremni radovi, zemljani, izrada kolovozne konstrukcije, uklanjanje i izmeštanje saobraćajne opreme i nabavka, ugradnja i postavljanje saobraćajne signalizacije i opreme.

Biciklistička staza koja je će se graditi pripada jednom od tri koridora koja prolaze kroz Republiku Srbiju, koridoru „Euro Velo 6” od Atlantika do Crnog mora. Taj koridor, koji predstavlja jednu od najpopularnijih evropskih ruta, počinje na obalama Atlantskog okeana u Francuskoj, a zatim uz obale tri najveće Evropske reke – Loare, Rajne i Dunava – prolazi kroz Švajcarsku, Nemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku dok u Rumuniji ima cilj na obalama Crnog mora.

Kako se u konkursnoj dokumentaciji navodi, deonica Novi Sad – Begeč je manjim delom trasirana kroz urbanu zonu Novog Sada, a najvećim delom vodi po kruni odbrambenog nasipa. Dužina deonice je oko četiri kilometra, odnosno od 12. do 16. kilometra trase.

Širina staze je tri metra, a za potrebe biciklista biće korišćena novoprojektovana inspekciona staza na kruni nasipa. Ta staza sa savremenim kolovozom istovremeno obezbeđuje i potrebnu stabilnost krune nasipa u periodu visokih voda, kada je neophodno angažovanje građevinske mehanizacije za redovnu i vanrednu odbranu od poplava.

Minimalan rok za izvođenje radova je 130 kalendarskih dana, a maksimalan 150, pa ako se još uzme u obzir i vreme potrebno za uvođenje izvođača u posao, biciklistička staza verovatno će biti završena tek naredne godine. 

J. V.

Piše:
Pošaljite komentar