Godišnja izložba radova karlovačkih gimnazijalaca
Izložba učenika Karlovačke gimnazije povodom završetka školske godine na kojoj su prikazani radovi đaka nastali od septembra 2018. više liči na postavku dela osvedočenih i potvrđenih umetnika, nego srednjoškolaca i to škole u kojoj se izučavaju jezici, a ne umetnost.
Postavka je obuhvatila dva segmenta - seriju radova „Portret“, koji su radili učenici prvog razreda u paru, po dvoje, na medijapan podlozi - njih 74 u 37 „dvojnih lica“. Drugi segment izložbe čine crteži 53 učenika, prvih, drugih i trećih razreda nastalih tokom školske godine.
Prema glasovima đaka, profesora i drugih zaposlenih u školi, ubedljivo prvo mesto sa 297 glasova, osvojio je portret čiji autori su učenice Jelena Radović i Lidija Majorski.
iz I-3. U drugom segmentu godišnje izložbe koju sačinjavaju likovni radovi učenika od prvog do trećeg razreda, prvo mesto osvojio je rad Mie Karapanyić iz II-1, koji je dobio 86 glasova. Druga nagrada je pripala učenici Jeleni Radović. Njen rad je dobio 73 glasa, dok je treće mesto osvojio učenik III-5 Filip Rajić, sa 36 glasova. Svima je kao nagrada pripao kvalitetan pribor za crtanje i slikanje za šta se pobrinula škola.
Ideja da se organizuje izložba potekla je od profesorke likovnog, akademske slikarke Jovane Popović Benišek, koja je kroz sopstvenu karijeru nebrojeno puta pokazala svoju originalnost i nepresušnu kreativnost.
- Osim časova na kojima su izučavali, zavisno od razreda, istoriju umetnosti, đaci su proveli određen broj časova i praktično radeći – kaže Jovana Popović Benišek. - Moram priznati da su savladali teoriju, ali su i sebe i mene iznenadili u praksi. Oni u suštini nisu znali koliko crtajući po modelu mogu da postignu. Dosta smo polagali na rad po modelu što je dalo fantastične rezultate. Bilo je teško odabrati radove za izložbu, jer ih je zaista puno dobrih.
Portreti su, kako kaže Jovana Popović Benišek, izazvali veliku pažnju publike, ali i samih đaka prilikom rada. Ideja je bila da na medijapan pločama koji svojim obilikom podsećaju na ljudsko lice, đaci po sopstvenom nahođenju oslikaju jednu polovinu. Rezultat toga su raznovrsni portreti, koji su odlična podloga za psihološku analizu. Nakon ove izložbe javile su se nove ideje među
profesorima o povezivanju predmeta, odnosno korišćenju likovnih izražajnih sredstava u nastavne svrhe iz drugih disciplina.
Izložba bi trebalo da bude u galerijskom prostoru u suterenu gimnazije do početka nove školske godine, kako kaže Jovana popović Benišek, do dolaska nove generacije đaka. Nakon toga oni će učestvovati u likovnoj koloniji sa koje se radovi izlažu za Dan škole.
Z. Milosavnjević