Garaža u Novom Sadu košta koliko i garsonjera
Kvadrat garaže u Novom Sadu košta od 700 do 2.000 evra, koliko je potrebno izdvojiti za ona u luksuznijim zgradama u gradu.
A po rečima agenata za nekretnine, garaže se brzo prodaju bez obzira na visoke cene, i to za keš. Oni koji trguju nekretninama kažu da je velika potražnja za stanovima, ali i kvadratom garaže i parking prostora, što utiče i na formiranje cene. U Novom Sadu je moguće kupiti garažu i pakring prostor, ali ga i iznajmiti na mesečnom nivou.
- Cene garaža kreću se od 8.000 do 20.000 evra, a parking prostora od 3.500 do 10.000. Na cenu utiče lokacija, pa su skuplje one garaže koje su bliže centru, kao i parking prostor. Takođe, na cenu utiče i kvadratura garaže, kao i to u kakvom je stanju, kakva su vrata i tako dalje. Kada je reč o jednomesečnom iznajmljivanju, cene za garaže su od 50 do 140, a za parking mesto od 30 do 70 evra - kaže za „Dnevnik” direktor i vlasnik „Status neretnina” Danča Slavov.
Agenti za nekretnine navode i to da su urbanisti pre nekoliko godina uveli velike penale za investitore koji izgrade stan bez garaže. U većini slučajve kada se grade nove zgrade, garaže su u suterenu. Istovremeno, napominju da oni koji se odluče da kupe stan, ne pristaju na transakciju novca ukoliko nemaju gde da parkiraju automobil.
- U ponudi su garaže za čiji kvadrat je potrebno izdvojiti od 700 do 2.000 evra, koliko je potrebno za one u luksuznijim zgradama poput Pupinove palate. Oni koji kupuju garažu to čine za keš, pošto banka za takvu vrstu nekretnine ne daje kredit. Veća je ponuda od potražnje, što diktira visoku cenu - kaže izvršni direktor “Solis nekretnina” Dragan Rabatić.
Na internet stranicama i raznim vrstama oglasa dostupne su ponude za garaže, pa jedna u centru grada od 32 metra kvadratna košta 25.000 evra, od 15 metara kvadratnih na Grbavici 17.900, 50 metara kvadratnih je vrtoglavih 32.960 i tako dalje.
Kada je reč o garažama i parking prostoru, rešenje problema agenti za prodaju nekretnina kažu vide u izgradnji javnih garaža u centru grada, što bi rasteretilo problem parkiranja u gradu, ali i pomoglo onima koji žive u blizni.
Kako smo ranije pisali, u centru grada su planirane četiri parking-garaže: podzemna u Ulici Modene, na Trgu republike i ispod zelene površine kod zgrade Pokrajinske vlade i Skupštine, kao i nadzemna na uglu Šafarikove i Uspenske ulice.
Podzemna garaža u Ulici Modene, u okolini Trga slobode, Zmaj Jovine i Ulice kralja Aleksandra, imaće 100 parking mesta po etaži, odnosno ukupno 200. U bloku Uspenske, Šafarikove i Ulice Pap Pavla biće smeštena jedina nadzemna garaža. Kapacitet tog objekta je oko 70 automobila na svakom spratu, odnosno ukupno 350.
Preporučeno je da planirani objekat kod zgrade Pokrajinske vlade bude s dve podzemne etaže i biće ukopan ispod zelene površine. U toj garaži moći će da se parkira 90 automobila na svakom spratu, što je ukupno 180 vozila. Garaža ispod Trga slobode, imaće 400 parking mesta.
U novijim zgradama plaća se mesto za automobil, ali prostor za biciklane, špajz i slično više ne postoji. Novija gradnja ne podrazumeva posebne ostave, špajz uz kuhinju u stanu niti biciklanu. Svaki kvadrat se, kako kažu oni koji trguju nekretninama, debelo plaća, a sada se stanovi drugačije projektuju. Recimo, na Bulevaru osobođenja u starijim zgradama uz kuhinju postoji špajz, kao i biciklana, a u pojedinim starijim zgradama u gradu postoje i ostave. Nove zgrade tako nešto ne predviđaju, pa se sugrađani za ostavljanje bicikala snalaze svako spram svojih mogućnosti. Neko odlaže bicikl na terasu, neko u stan, nekom terasni prostor služi kao špajz...
S. A. Ilić