Гаража у Новом Саду кошта колико и гарсоњера
Квадрат гараже у Новом Саду кошта од 700 до 2.000 евра, колико је потребно издвојити за она у луксузнијим зградама у граду.
А по речима агената за некретнине, гараже се брзо продају без обзира на високе цене, и то за кеш. Они који тргују некретнинама кажу да је велика потражња за становима, али и квадратом гараже и паркинг простора, што утиче и на формирање цене. У Новом Саду је могуће купити гаражу и пакринг простор, али га и изнајмити на месечном нивоу.
- Цене гаража крећу се од 8.000 до 20.000 евра, а паркинг простора од 3.500 до 10.000. На цену утиче локација, па су скупље оне гараже које су ближе центру, као и паркинг простор. Такође, на цену утиче и квадратура гараже, као и то у каквом је стању, каква су врата и тако даље. Када је реч о једномесечном изнајмљивању, цене за гараже су од 50 до 140, а за паркинг место од 30 до 70 евра - каже за „Дневник” директор и власник „Статус неретнина” Данча Славов.
Агенти за некретнине наводе и то да су урбанисти пре неколико година увели велике пенале за инвеститоре који изграде стан без гараже. У већини случајве када се граде нове зграде, гараже су у сутерену. Истовремено, напомињу да они који се одлуче да купе стан, не пристају на трансакцију новца уколико немају где да паркирају аутомобил.
- У понуди су гараже за чији квадрат је потребно издвојити од 700 до 2.000 евра, колико је потребно за оне у луксузнијим зградама попут Пупинове палате. Они који купују гаражу то чине за кеш, пошто банка за такву врсту некретнине не даје кредит. Већа је понуда од потражње, што диктира високу цену - каже извршни директор “Солис некретнина” Драган Рабатић.
На интернет страницама и разним врстама огласа доступне су понуде за гараже, па једна у центру града од 32 метра квадратна кошта 25.000 евра, од 15 метара квадратних на Грбавици 17.900, 50 метара квадратних је вртоглавих 32.960 и тако даље.
Када је реч о гаражама и паркинг простору, решење проблема агенти за продају некретнина кажу виде у изградњи јавних гаража у центру града, што би растеретило проблем паркирања у граду, али и помогло онима који живе у близни.
Како смо раније писали, у центру града су планиране четири паркинг-гараже: подземна у Улици Модене, на Тргу републике и испод зелене површине код зграде Покрајинске владе и Скупштине, као и надземна на углу Шафарикове и Успенске улице.
Подземна гаража у Улици Модене, у околини Трга слободе, Змај Јовине и Улице краља Александра, имаће 100 паркинг места по етажи, односно укупно 200. У блоку Успенске, Шафарикове и Улице Пап Павла биће смештена једина надземна гаража. Капацитет тог објекта је око 70 аутомобила на сваком спрату, односно укупно 350.
Препоручено је да планирани објекат код зграде Покрајинске владе буде с две подземне етаже и биће укопан испод зелене површине. У тој гаражи моћи ће да се паркира 90 аутомобила на сваком спрату, што је укупно 180 возила. Гаража испод Трга слободе, имаће 400 паркинг места.
У новијим зградама плаћа се место за аутомобил, али простор за бициклане, шпајз и слично више не постоји. Новија градња не подразумева посебне оставе, шпајз уз кухињу у стану нити бициклану. Сваки квадрат се, како кажу они који тргују некретнинама, дебело плаћа, а сада се станови другачије пројектују. Рецимо, на Булевару особођења у старијим зградама уз кухињу постоји шпајз, као и бициклана, а у појединим старијим зградама у граду постоје и оставе. Нове зграде тако нешто не предвиђају, па се суграђани за остављање бицикала сналазе свако спрам својих могућности. Неко одлаже бицикл на терасу, неко у стан, неком терасни простор служи као шпајз...
С. А. Илић