Dvanaest javnih garaža koncesionarima na 40 godina
NOVI SAD: Gradska vlast pripremila je Koncesioni akt kojim se planira izgradnja 12 javnih garaža na teritoriji grada kroz javno-privatno partnerstvo, a o kojem će se Skupština grada izjasniti na sednici zakazanoj za utorak.
Projektovana vrednost projektovanja, izgradnje i upravljanja, koju bi privatni partner snosio u celosti, dok bi Grad obezbedio zemljište, iznosi oko 42 miliona evra, a planirano je da koncesionar upravlja garažama 40 godina, uz dodatne tri godine za njihovu izgradnju.
Predviđeno je da se koncesijom grade podzemna garaža u Ulici Modene, s preporučene dve etaže za po 100 automobila po spratu, te nadzemna garaža na uglu ulica Uspenske i Šafarikove, s mestom za 350 vozila na pet spratova. Na dve podzemne etaže garaže kod Banovine previđeno je mesto za 180 putničkih vozila, dok bi se na Trgu republike na preporučene dve podzemne etaže moglo smestiti ukupno 400 automobila.
Akt previđa i izgradnju petospratne nadzemne garaže u Ulici Branimira Ćosića s po 90 automobila po etaži i mogućnošću parkiranja na krovu objekta, dok će kod Železničke stanice biti građena nadzemna garaža s preporučena dva sprata, s mogućnošću i podzemnih etaža, na kojima bi bilo mesta za po 80 putničkih vozila.
Dve podzemne garaže planiraju se i na Bulevaru Evrope, odnosno u Ulici Veselina Masleše, i to jedna između ulica Janka Veselinopvića i Hayi Ruvimove, u kojoj broj podzemnih etaža nije ograničen, a na svakoj bi trebalo da bude mesta za 400 vozila, dok bi između ulica Janka Veselinovića i Kornelija Stankovića, na takođe neodređenom broju podzemnih spratova, bilo mesta za po 170 automobila.
Četiri poluukopane garaže u dvorištima zgrada u novoizgrađenom delu Ulice Bate Brkića, takođe se nalaze u pomenutom Koncesionom aktu, a njihov kapacitet je projektovan od 55 do 105 vozila, dok bi na krovovima trebalo da bude mesta za zelenilo i dečja igrališta.
Po predlogu, navedene garaže mogu se dati u koncesiju i po partijama i pojedinačno, Grad bi bio nosilac javne svojine na lokacijama garaža, a nije planirano da uloži novac u buyeta ili iz kredita za tu investiciju. Kako se navodi, Novi Sad planira da ostvari prihod od koncesione naknade, čija bi visina bila jedan od kriterijuma za izbor privatnog partnera, a i od poreza na zarade zaposlenih u preduzeću koje bi upravljalo tim garažama. Koncesionar(i) je ipak obavezan da Gradu plaća minimalno deset odsto prihoda osvarenih od garaža u centru i pet odsto od garaža na periferiji, a to bi počeo da čini od 16. godine koncesije.
Cena parkiranja će biti, kako je navedeno u Koncesionom aktu, detaljnije regulisana konkursom i ugovorom, a koncesionar neće smeti da ograničava izdavanje mesečnih i godišnjih karata za parkiranje. U samom aktu barata se pretpostavljenim ciframa od 84 dinara, s PDV-om, po satu parkiranja u garažama u centru i od 53 dinara, s PDV-om, po satu u garažama dalje od centra grada da bi koncesionar ostvarivao prihod pri zauzetosti garaža od 55 odsto, odnosno 45 odsto van gradskog jezgra.
Procena iz Koncesionog akta je da bi prvi ugovori mogli biti potpisani u martu 2020. godine.
S. Krstić