Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Dnevnik na licu mesta: Spojeni lukovi novog Žeželja

20.10.2017. 19:24 19:38
Piše:
Foto: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Konačno. Četiri godine nakon isteka prvog roka za završetak radova lukovi novog drumsko-železničkog mosta preko Dunava u Novom Sadu našli su se na centralnom rečnom stubu, što je osnovna pretpostavka za nastavak gradnje saobraćajnih površina – puta za drumski saobraćaj i šina za železnički na Koridoru 10.

Danas je i duži luk novog „Žeželjevog“ mosta, koji je bio na bačkoj strani dunavske obale, dovučen uz pomoć barži i specijalnih konstrukcija do središnjeg stuba, gde se spojio s već postavljenim desnim, sremskim lukom novog mosta.

Posao je uspešno završen, a sada se nastavljaju putarski i ostali radovi koji bi trebalo da mu obezbede punu prohodnost, odnosno potpunu funkciju za pešački, železnički i drumski saobraćaj do proleća 2018. godine.

Taj tehnički složen zahvat pripreman je nekoliko nedelja jer je izvođačima radova to bilo prvo iskustvo s konstrukcijom takvih razmera i težine koju je trebalo bezbedno prebaciti na sredinu Dunava.

Prilikom poslednje posete gradilištu novog mosta, kada je krenula montaža desnog luka i njegovo navačenje ka centralnom mostovskom stubu, ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović naglasila je da će pešaci i biciklisti u novembru prelaziti novi most, a železnički saobraćaj krenuće u januaru naredne godine.

Tom prilikom predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović rekao je da kao Novosađanin nije zadovoljan tempom radova zbog pomeranja rokova, ali da je zadovoljan trudom koji izvođač radova ulaže da se posao završi.

Radove na izgradnji mosta izvodi italijansko-španski konzorcijum „Azvi“, a dva najzahtevnija posla, prevlačenje lukova s obale ka centralnom stubu, završena su. Prvo je navučen kraći luk, dugačak 177 metara, a juče i duži, od 219 metara.

Vizuelno, novi „Žeželjev“ most je replika starog, izgrađenog 1961. godine po projektu Branka Žeželja. Razlika je jedino u tome što su dva luka po obodima, umesto od betona, kako je bilo na starom, sada od čelika. 

Šesnaest stubova

Privremeni stubovi za lansiranje, koji su služili kao glavno ukrućenje prilikom navlačenja lukova u konačni projektovani položaj, izrađeni su od čelika. Svaki luk sadrži četiri stuba (ukupno 16 komada za oba luka), širine 3,2, maksimalne visine 34 metara.

A.Savanović

Piše:
Pošaljite komentar