Dame na štiklama „prave čudo”
Međunarodna konferencija „Biznis na štiklama” okupila je juče u „Master centru” Novosadskog sajma veliki broj žena-preduzetnica, koje su treću godinu zaredom imale priliku da od iskusnih dama iz zemlje i regiona iz prve ruke čuju priče o putu ka uspehu i stvaranju različitih biznisa, te kreiranju svojih brendova.
Snaga ženskog preduzetništva predstavljena je kroz panele o inovacijama, kreativnoj ekonomiji, projektima Evropske unije, ali i o mogućnostima ličnog rasta i razvoja. Tako je o prodaji i marketingu govorila poslovna konsultantkinja i mentorka Indira Popadić. Ona je okupljenim damama dala savete o tome kako da od svog proizvoda kreiraju brend te kako da usavrše svoje znanje, organizuju tim, svoje vreme i tome slično.
– To nije jednostavno, ali sam, kao neko ko je od 1992. godine u preduzetništvu, reč „teško” izbacila iz svog rečnika – objasnila je Indira Popadić. – Nije lako, ali može se. Poenta je da nađemo posao koji volimo i koji nam ide od ruke. I ako radimo nešto što volimo, onda ćemo se stvarno truditi da damo maksimum od sebe. Nema ništa lepše nego kad i naša deca i porodica ispred sebe vide zadovoljnu i srećnu ženu. Dame su u Srbiji izuzetno vredne i sposobne. Potrebna je podrška. Ova konferencija je važna jer mogu iz naših primera da čuju kakve greške treba da izbegnu.
O umrežavanju i jakoj zajednici žena u preduzetništvu, između ostalih, govorila je predsednica udruženja „Poduzetnice In” i vlasnica kompanije „Čip sistemi” Adisa Tufo, koja je pričala o prodoru dama u biznis i onome što su žene uradile u 21. veku.
Konferenciju je otvorio član Gradskog veća za privredu Milorad Radojević, koji je tom prilikom rekao da mu je drago što je Grad prepoznao taj događaj dok je on bio samo ideja, te što je broj učesnica i predavača iz godine u godinu sve veći.
– Nama je izuzetno drago što se takva konferencija održava u Novom Sadu i, pre svega, što konkretnim merama možemo da podržimo žensko preduzetništvo – kazao je Radojević. – Mislim da smo jedina lokalna samouprava koja ima liniju ženskog samozapošljavanja, koja je prošle godine imala konkurs za žensko inovaciono preduzetništvo, putem kojeg su naše 44 sugrađanke dobile novac da prošire svoj biznis, nabavljajući neki deo opreme, mašina, softvera.
– U biznisu je umrežavanje najvažnije, koliko god da se naše poslovanje danas, čini se, najviše dešava putem digitalnih medija, ipak se, kad se oči sretnu, stvara mnogo veće poverenje – kazala je Adisa Tufo. – Zavolimo se, bliži smo jedni drugima, pa lakše idemo u zajedničke poslovne poduhvate. Temelj svega toga je poslovno umrežavanje. Dame na štiklama zaista mogu da naprave čudo. Trudimo se da podržavamo jednu drugu.
Osim kroz panele, učesnice su imale priliku da se međusobno upoznaju, razmene svoje iskustva, ali i da probaju ili kupe neke od proizvoda preduzetnika koji su se predstavili u holu. Tokom konferencije, održane su i revije novosadske kreatorke Danijele Božić i modne dizajnerke Sanje Lončar s nakitom „Ninin svet perli” Nikolete Klaić. U zabavnom delu programa učesnice su uživale u izvedbi glumaca iz serijala „Državni posao”, benda „Vanya con trios” i drugih.
V. Bijelić
foto: S. Šušnjević