SRDAČNOST IMA VISOKU CENU Koliko košta „nema na čemu” u svetu veštačke inteligencije?
Za sve napredne opcije, pokretanje modela veštačke inteligencije je skupo, što zahteva veliko ulaganje u hardver i potrošnju struje.
Proizlazi da ćaskanje i ljubaznosti vode trošenju desetina miliona dolara za troškove komopanije OpenAI.
Ipak, izvršni direktor kompanije Sem Altman smatra da je vredno toga, zato što ovi odgovori, makar delovali nebitno, komunikaciju sa AI modelima čine toplijom, više ljudskom.
Mnogi od korisnika veštačke inteligencije koriste je svakodnevno. Deo njih razvio je „dublju” povezanost sa AI modelima, obraćajući im se kao prijatelju, pri čemu se komunikacija često vodi uz izraze: hvala i molim.
Izvršni direktor kompanije OpenAI misli da je vredno praviti taj trošak ukoliko će se u komunikaciji više osetiti „dodir ljudskog”
Sem Altman priznaje da odgovori na ove ljubaznosti kompaniju koštaju mnogo. Skorašnji izveštaji sugerišu da odgovor od tri reči „Nema na čemu” pravi trošak jednak potrošnji 40-50 mililitara vode.
Svako „hvala” i „molim” povlači potrošnju električne energije za generisanje (novog) odgovora
Istraživači kompanije OpenAI i MIT (Masačusetski tehnološki institut) ističu da ljudi mogu postati emotivno zavisni od četbotova. Ovo će biti sve izraženije kako razgovori s njima budu sve sličniji ljudskim.