СРДАЧНОСТ ИМА ВИСОКУ ЦЕНУ Колико кошта „нема на чему” у свету вештачке интелигенције?
За све напредне опције, покретање модела вештачке интелигенције је скупо, што захтева велико улагање у хардвер и потрошњу струје.
Произлази да ћаскање и љубазности воде трошењу десетина милиона долара за трошкове комопаније OpenAI.
Ипак, извршни директор компаније Сем Алтман сматра да је вредно тога, зато што ови одговори, макар деловали небитно, комуникацију са AI моделима чине топлијом, више људском.
Многи од корисника вештачке интелигенције користе је свакодневно. Део њих развио је „дубљу” повезаност са AI моделима, обраћајући им се као пријатељу, при чему се комуникација често води уз изразе: хвала и молим.
Извршни директор компаније OpenAI мисли да је вредно правити тај трошак уколико ће се у комуникацији више осетити „додир људског”
Сем Алтман признаје да одговори на ове љубазности компанију коштају много. Скорашњи извештаји сугеришу да одговор од три речи „Нема на чему” прави трошак једнак потрошњи 40-50 милилитара воде.
Свако „хвала” и „молим” повлачи потрошњу електричне енергије за генерисање (новог) одговора
Истраживачи компаније OpenAI и MIT (Масачусетски технолошки институт) истичу да људи могу постати емотивно зависни од четботова. Ово ће бити све израженије како разговори с њима буду све сличнији људским.