ZAVRŠENA JAVNA NABAVKA ZA TERETNI ČAMAC „Orlić” vuče tarašku skelu
TARAŠ: Taraške poljoprivrednike će ove godine do njiva na bačkoj strani prevoziti „Orlić“.
To je ime čamca sa kabinom za privredne svrhe koji će vući skelu bez koje se preko Tise ne može. U čamcu će biti upravljač, to jest kapetan i mornar, a sve to koštaće blizu devet miliona dinara sa PDV-om.
Naime, na javni poziv Gradske uprave Zrenjanin za usluge zakupa motornog čamca javila se grupa ponuđača koju čine „Rubikon šiping kompani” iz Beograda i „Begej šipjards grup” iz Zrenjanina. Beograđani će obezbediti upravljača čamca i mornara, a Zrenjaninci čamac sa kabinom „Orlić”, koji ima beogradske registarske oznake.
Problem sa skelom koja je u Tarašu bila u funkciji decenijama nastao je pre nekoliko godina, nakon donošenja uredbe po kojoj je na međunarodnim vodama zabranjena upotreba skela sa sajlom. Ovo pitanje je rešeno plaćanjem usluge teretnog čamca koji vuče skelu sa jedne na drugu obalu Tise.
Čuvena taraška skela je, inače, najbrži i najjeftiniji način da poljoprivrednici iz ovog sela stignu do svojih njiva. Iako je Taraš u Banatu, veliki deo obradive zemlje žitelji tog malog sela poseduju na bačkoj strani reke Tise. Da bi do njiva stigli, najbliži put im je preko reke, i to skelom, jer mosta nema. Do najbližeg, Žabaljskog mosta, treba prevaliti više od 30 kilometara, samo u jednom pravcu.
Tekst i foto: Ž. B.