ZAKON O VAZDUŠNOM SAOBRAĆAJU Najava novog Okvira za korišćenje bespilotnih letelica, akcenat na obavezama daljinskih pilota
BEOGRAD: Pred poslanicima najduža izmena i dopuna ZOVS - od njegovog donošenja 2010. godine. Usaglašavanje s EU, proširuje se zabrana nošenja oružja
Izmene, između ostalog, obuhvataju tri kategorije operacija sistema bespilotnih letelica: otvorena, posebna i sertifikovana, i osnovne uslove za njihovo odvijanje.
"Jedan od glavnih ciljeva ovog predloga zakona o izmenama i dopunama zakona o vazdušnom saobraćaju je postavljanje pravnog okvira za proizvodnju, registraciju i naročito korišćenje sistema bespilotnih vazduhoplova, uključujući tu obavezu operatera tih sistema kao i obaveze daljinskih pilota koji neposredno upravljaju tim sistemima", rekao je Glišić, koji obavlja i funkciju obavlja i funkciju ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
On je objasnio da se izmenama koje se tiču definisanja tri kategorije operacije sistema bespilotnih letelica stvaraju preduslovi za usaglašavanje zakonodavstva sa uredbom Evropske unije.
"Pored toga, ovim članom se predviđa i pravni osnov za donošenje podzakonskih propisa od strane direktorata", naveo je Glišić.
Dodao je da se menja (proširuje) i dosadašnja zabrana za strane letelice da u vazdušnom prostoru Srbije nose aktivno napunjeno streljačko, raketno ili bombardersko oružje, tako da se uvodi i zabrana da nose aktivnu opremu za snimanje i elektronsko snimanje.
Prema predloženom rešenju, ističe Glišić, povredu vazdušnog prostora može da izvrši i domaći vazduhoplov a ne samo strani, pa samo odstupanje od plana leta više se neće smatrati povredom vazdušnog prostora, imajući u vidu da do ovih odstupanja dolazi često, prvenstveno kada je to neophodno u skladu sa određenim meteorološkim prilikama.
Tanjug