SALAŠI, VINO I NAJDUŽA PANORAMSKA GONDOLA NA SVETU Čime još srpske turističke destinacije oduševljavaju Evropu?
Čak osam turističkih organizacija iz Srbije predstavilo je svoj rad na ITB Sajmu turizma u Berlinu.
U okviru štanda čiji je nosilac Turistička organizacija Srbije, znamenitosti svog kraja predstavile su turističke organizacije Zapadne Srbije, Kraljeva, Vojvodine, Niša, Novog Sada, Beograda, Zlatibora i Subotice.
V. d. direktora Turističke organizacije Subotice Božidarka Golubović rekla je za Tanjug da se građani Nemačke nalaze na prva tri mesta kada je reč o dolasku stranih turista u taj grad.
Naglasila je da ih najviše privlači gostoprimstvo naših domaćina, ali i spoj autentične tradicije i kulture. Podseća da je tokom prošle godine zabeleženo više od 400.000 noćenja u Subotici, što predstavlja apsolutni rekord.
„Veliku pažnju privlače gastronomska i vinska ponuda, ali ne samo u modernim objektima već i u onim tradicionalnim, salašima, za koje se čeka sto više”, objasnila je Golubović.
Prema njenim rečima, najveći broj inostranih turista, pre svega Nemaca, primetan je tokom letnjih manifestacija koje traju od aprila do oktobra.
Kada je reč o 2025. godini, ona će biti rekordna po broju manifestacija, kaže Golubović, ističući da je planirana realizacija njih više od 70.
„U 2024. godini posetioci iz Nemačke su na petom mestu kada je reč o zemlji porekla stranih turista”, rekla je za Tanjug Milica Šušnjić iz Turističke organizacije Vojvodine, ističući da je to, u odnosu na prethodni period, porast od oko 10,6 odsto i da je ostvareno skoro 70.000 noćenja nemačkih turista.
Prosečan boravak iznosi 2,8 dana, a cilj njihove organizacije je da se strani turisti još duže zadrže u Vojvodini.
Šušnjićeva je izrazila nadu da će sajam u Berlinu doneti nove saradnje sa turističkim organizacijama iz Evrope i sveta, a da će kroz edukativne panele uspeti da poboljšaju svoj rad.
Direktor Turističke organizacije „Tara–Drina” Bajina Bašta Milan Đurić kaže da je ta destinacija visoko pozicionirana u svetu turizma i naglašava da sezona traje čitavu godinu, te da su strani turisti, kako tokom leta, tako i tokom zime, veoma zainteresovani za lepote tog kraja.
„Opčinjeni su pre svega planinom Tarom i rekom Drinom, a najviše takozvanim autdor sportovima”, kaže Đurić i dodaje da Taru karakteriše 200 kilometara pešačkih staza, što ujedno i privlači najveći broj stranih turista, uz napomenu da je leto u tom predelu rezervisano za karneval „Drinska regata”.
Tokom 2024. godine broj stranih turista na Zlatiboru se povećao za oko 30 odsto u odnosu na prethodnu godinu, rekla je za Tanjug predstavnica tamošnje turističke organizacije Jelica Tošić.
Ona je naglasila da je razlika između domaćih i stranih turista iz godine u godinu sve manja.
„Mi smo došli da predstavimo našu destinaciju, tradicionalno, ovde u Berlinu i zaista ima interesovanja, ljudi se raspituju o našoj destinaciji, znaju da je kod nas najduža panoramska gondola na svetu, znaju da su kod nas prirodne lepote”, kaže Tošić.
Podseća da je poseta Stopića pećine ove godine zabeležila milionitog posetioca od kada je otvorena.
Kada je reč o stranim turistima, ona ističe da prednjače ljudi iz regiona – Republike Srpske, BiH, Crne Gore i Hrvatske, a značajan je i broj posetilaca iz Zapadne Evrope, Kine i Rusije.