Mihajlović: Pokrajina koči novog „Žeželja”
Most stoji, optužbe se razmenjuju - ovako bi se u najkraćem mogla opisati situacija oko gradnje Žeželjevog mosta u Novom Sadu, te obezbeđivanja novca za radove. Sem nekoliko radnika koji ovih dana lukove farbaju,
gradilište novog drumsko-železničkog mosta na obali Dunava, i dalje uglavnom miruje, a ko je za to krivac? Novac je opredeljen a nije uplaćen od strane pokrajinske administracije, tvrde na gradilištu. Ovu informaciju nedavno je iznela i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije Zorana Mihajlović.
Ona je za naš list izjavila da da bi gradnja Žeželjevog mosta odavno mogla biti nastavljena jer su Vlada Srbije, Evropska komisija i „Železnice Srbije” uradile sve što je bilo potrebno, ali da Pokrajinska vlada treba da isplati deo novca kako bi se radovi nastavili.
– Neverovatan je stepen nezainteresovanosti pokrajinskih organa za projekat koji je od vitalnog značaja, pre svega za građane Novog Sada i privredu u Vojvodini, i zbog takvog ponašanja svi trpe – rekla je Mihajlović.
Za sada nije poznato koliko novca čekaju izvođači radova od Pokrajine, a u vojvođanskoj administraciji tvrde da im se niko nije konkretno obratio za plaćanje radova na mostu.
Pokrajinski sekretar za finansije Zoran Radoman pak tvrdi da je Pokrajina itekako zainteresivana za što brži završetak gradnje Žeželjevog mosta i da je za tu namenu obezbedila novac, ali da se on, prema ugovoru koji je potpisan sa izvođačem radova, konzorcijumom „Azvi-Tadei-Horta”, uplaćuje na osnovu izvedenih radova, te da je za taj deo iz vojvođanskog buyeta uplaćeno i više nego što je potrebno.
– Pokrajina je do sada uplatila 4,6 miliona evra, odnosno više nego što je vrednost izvedenih radova, tako da izvođač ima i avans. Mi smo rebalansom buyeta obezbedili dodatnih 360 miliona dinara u skladu sa preporukom ministarke Mihajlović, ali će biti isplaćeno tek kada, shodno ugovoru iz januara 2011. godine, izvođač fakturiše izvedene radove. Nema razloga da se ne plaća ono što su završeni radovi, ali nema razloga ni da se plaća nešto što nije urađeno, jer kako ćemo da pravdamo taj novac koji nije isplaćen prema odredbama ugovora – navodi Radoman.
On je podsetio da je prema ugovornim obavezama novi Žežljev most trebao već da bude završen, kao i da optužbe da Pokrajina ne želi da finansira gradnju mosta ne stoje, jer sve što je fakturisano i dokumentovano je i isplaćeno.
Podsećamo, Ugovor o gradnji novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu, potpisan januara 2011.između „Železnica Srbije“ kao investitora i predstavnika Vlade Srbije i špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi-Tadei-Horta”, predviđao je da radovi budu završeni novembra 2013, ali most još nije povezao dve obale Dunava.
Vrednost ove investicije je preko 45 miliona evra, a nedavno je ta cifra uvećana za 2,9 miliona evra na ime „naknadnih radova“. Dve trećine projekta finansira Evropska unija, dok preostali deo plaćaju Pokrajina i Grad Novi Sad. Pri tom, Novi Sad plaća trećinu troškova, a Vojvodina dve trećine.
Pomoćnica direktora Zavoda za izgradnju grada Novi Sad Olivera Simović, koja je i član radne grupe za realizaciju projekta izgradnje Žeželjevog mosta, kaže za „Dnevnik“ da je na gradsku adresu stigla preporuka od „Železnica Srbije“ da se lokalna samopurava uključi u finansiranje nepredviđenih troškova, ali da još nije urađen i usvojen rebalans gradskog buyeta kojim bi taj novac trebao da bude opredeljen. Međutim, i Simović ističe da će taj novac biti isplaćen izvođačima na osnovu specifikacije radova, a u skladu sa ugovorom, a ne avansno.
A. Savanović