Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

REGIONALNI LIDER ZA IGRICE Srpske video igre na najvećem svetskom gejming sajmu u Kelnu SRBIJA NA GAMESCOM-u

23.08.2024. 16:59 17:04
Piše:
Foto: Pixabay.com

Srbija se po drugi put predstavlja na najvećem svetskom gejming sajmu Gamescom, koji se održava u Kelnu od 20. do 25. avgusta, a direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Mihailo Vesović je rekao da je srpska gejming industrija vodeća u regionu i da je video igre proizvedene u Srbiji u 2023. igralo više od 100 miliona ljudi širom sveta.

U okviru vodeće biznis konferencije posvećene gejming industriji svoja dostignuća, u organizaciji Asocijacije industrije video igara Srbije (Serbian Games Association, SGA) i uz podršku Privredne komore Srbije globalnoj publici predstavljena je srpska gejming industrija.

Po prvi put ove godine, Srbija je prisutna u čak dva dela sajma.

Na štandu u biznis zoni predstavnici SGA i kompanije Allcorrect promovišu gejming ekosistem i servisnu stranu industrije, saopštila je PKS.

Na posebnom štandu, u najpopularnijem konzumerskom delu sajma, pet nezavisnih gejming timova predstavlja svoje igre, a to su Shosha Games, Tricoman Studios, Bohemian Pulp, Studio Bedem i OOX Limited.

U fokusu ovog predstavljanja je afirmacija vrhunskih domaćih talenata, originalnih igara koje nastaju u Srbiji, kao i kvalitetnih servisa koji mogu biti zanimljivi globalnim kompanijama.

"Privredna komora Srbije već drugu godinu zaredom podržava učešće srpskih gejm developera na najvećem svetskom sajmu, jer smo prepoznali značaj gejming industrije u okviru brzorastućeg IT sektora. Učešće na sajmu Gamescom će omogućiti novo umrežavanje i predstavljanje naših kompanija na svetskoj sceni. Potencijal srpske gejming industrije, koja je već vodeća u regionu, potvrđuje podatak da su 15 najvećih domaćih kompanija u ovoj oblasti prošle godine ostvarile prihod od 175 miliona evra, dok su video igre proizvedene u Srbiji u 2023. godini igrali više od 100 miliona ljudi širom sveta", rekao je Mihailo Vesović.

Dodaje da je posebna vrednost ove industrije u tome što zapošljava stručnjake iz raznih oblasti koje nisu direktno povezane sa informacionim tehnologijama, poput psihologa, scenarista, muzičkih i likovnih umetnika, dizajnera i mnogih drugih.

Osnovni cilj izlagača je povezivanje sa potencijalnim investitorima i izdavačima, kao i prikazivanje igara igračima koji mogu da ih probaju na licu mesta.

Timovi u toku trajanja sajma imaju više desetina sastanaka, a štand posete na hiljade gejmera i gejmerki svakog dana.

"Nakon prvog dana, morali smo da postavimo tajmer na sto i da igračima trajanje sesije smanjimo na 10 minuta. Neki su čekali u redu i više od pola sata da bi probali igre na našem štandu", rekao je osnivač studija  Shosha Games Nikola Šoškić.

Gamescom je u Kelnu prošle godine imao 300.000 posetilaca iz više od  110 zemalja, 1.200 izlagača iz 53 zemlje.

Pored konferencija namenjenih gejming industriji "Gaming Developer Conference" u San Francisku i "Tokyo Game Show" u Japanu, ovo je jedan od tri ključna globalna događaja za gejming industriju.

Borislav Vesnić, osnivač kompanije Tricoman Studios, ističe da je  Gejmskom jedinstvena prilika da se uživo razgovara sa potencijalnim partnerima, kao i da se vide reakcije igrača iz prve ruke.

"Veličina sajma je neverovatna i prisustvo na štandu SGA je dobar način da imamo vidljivost u jednoj od najpopularnijih hala na sajmu", rekao je on.

Gejming industrija Srbije zapošljava više od 4.300 stručnjaka iz najrazličitijih oblasti, a samo ove godine potrebno je 475 novih zaposlenih.

Više od polovine svih igara su originalna intelektualna svojina, a sve više ima i pružaoca usluga koje su specifične za gejming industriju.

Direktor SGA Mihajlo Jovanović Džaril je rekao da žele fokus da stave  na promociju uspeha naše gejming industrije u čitavom svetu.

"Zato smo i ove godine odabrali Gejmskom kao najrelevantniji događaj i za sklapanje poslovnih prilika, ali i za promociju samim igračima. Uz podršku Privredne komore Srbije napravili smo veliku stvar, a to je da smo prisutni u čak dve hale sajma. U biznis zoni i u delu koji posećuju igrači", rekao je on. 

Piše:
Pošaljite komentar