MILKA NEGROVIĆ, IZVRŠNI DIREKTOR AGENCIJE „HOMEPAGE” AI ne može da zameni kreativnost
Agencija Homepage na našim prostorima postoji prilično dugo. Punih 12 godina posluju na dinamičnom marketinškom tržištu.
Ipak, postojanje agencije nijednog trenutka nije dolazilo u pitanje. Kako je ova agencija za digitalni marketing, sa sedištem u Novom Sadu i timom u Beogradu, uspela da prevlada sva iskušenja, naročito doba korone?
- Rad jedne agencije za digitalni marketing podrazumeva stalne promene i adaptaciju na njih – kaže Milka Negrović, izvršni direktor agencije “Homepage”. - Rekla bih da je naš posao takav da je jedina konstanta zapravo promena. Onlajn kanali komunikacije se menjaju, tehnologija napreduje i iz ugla marketinga, dešavaju se promene na platformama za oglašavanje, na društvenim mrežama… Javljaju se nove opcije, menjaju postojeće. Sve to prate promene ponašanja i navika publike, tako da je kod nas proces učenja i prilagođavanja uvek aktuelan.
Kako ističe, većina zaposlenih u agencijama upravo su tu zbog te dinamike.
- Delić svih promena čiji smo svedoci smo sačuvali i u našem Muzeju digitala. Tokom pandemije smo svedočili onom o čemu smo godinama govorili - da je izgradnja jakih onlajn kanala komunikacije veoma značajna za poslovanje. Kod nas nije bilo promene fokusa jer se “Homepage” prvenstveno bavi digitalnim kanalima, na koje su gotovo sve marketinške aktivnosti preusmerene. Ne bih mogla da kažem da je to mnogo uticalo na prihode, jer su budžeti klijenata drastično smanjeni, ali mogu reći da pandemija nije ugrozila naše poslovanje.
Treba li se plašiti novih tehnologija
- Naš biznis se zasniva na novim tehnologijama, tako da ih uvek dočekujemo s radošću i uzbuđenjem. AI može biti prijatelj, saradnik, smetalo ili podsticaj - zavisno od toga kako ga koristite. Kako je krenuo „hajp” oko AI, tako su krenuli i nesmotreni komentari i zastrašivanje ljudi kako će nas veštačka inteligencija sve zameniti. Iskreno se radujem svemu u čemu AI može da zameni moj rad i oslobodi mi vreme za neke druge stvari i razvoj. Ono u čemu AI ne može da nas zameni jesu kreativnost i empatija, rekla bih, dve najskuplje stavke kada je marketing u pitanju. AI nam može samo pomoći da budemo produktivniji, efikasniji pa i kreativniji. Kao i svaka industrijska revolucija do sada, i ova nas unapređuje. Opasnost vidim samo u tome što se može desiti da AI ne vidimo kao priliku da unapredimo svoj rad, već kao priliku da ne radimo ili da alate koristimo neetički.
Po prirodi zaljubljenici u inovacije, proteklih godina ispratili su i isprobali sve što je razvoj tehnologije donosio, uključujući Web3 i kripto marketing.
- Mi smo kreativna agencija, čiji su fokus digitalni kanali komunikacije, ali se sam marketing ne može ograničiti i uvek iznalazimo nove načine da se poruke brenda prenesu publici na adekvatan način i putem adekvatnih kanala – ističe Milka i dodaje: - Klijenti s kojima sarađujemo često nemaju brend strategije, pa smo se kroz strategije komunikacije vraćali i zajedno s njima postavljali temelje brenda na kojima smo dalje mogli da gradimo komunikaciju. Tako se ukazivala potreba i za edukacijom tima i za usavršavanjem u oblasti brend marketinga. To je odlično za naš posao jer smo sposobni da klijentima pružimo punu i zaokruženu uslugu: od izgradnje samog brenda, arhetipa, naziva, logotipa i grafičkih standarda, preko strategije komunikacije i kontent strategije, pa sve do oglašavanja i analitike. Klijentima je lakše kada kroz ceo proces prolaze s jednom agencijom, a agencija postiže bolje rezultate kada ima uticaj na sve segmente brenda.
Ivana Radoičić