МИЛКА НЕГРОВИЋ, ИЗВРШНИ ДИРЕКТОР АГЕНЦИЈЕ „HOMEPAGE” АИ не може да замени креативност
Агенција Homepage на нашим просторима постоји прилично дуго. Пуних 12 година послују на динамичном маркетиншком тржишту.
Ипак, постојање агенције ниједног тренутка није долазило у питање. Како је ова агенција за дигитални маркетинг, са седиштем у Новом Саду и тимом у Београду, успела да превлада сва искушења, нарочито доба короне?
- Рад једне агенције за дигитални маркетинг подразумева сталне промене и адаптацију на њих – каже Милка Негровић, извршни директор агенције “Хомепаге”. - Рекла бих да је наш посао такав да је једина константа заправо промена. Онлајн канали комуникације се мењају, технологија напредује и из угла маркетинга, дешавају се промене на платформама за оглашавање, на друштвеним мрежама… Јављају се нове опције, мењају постојеће. Све то прате промене понашања и навика публике, тако да је код нас процес учења и прилагођавања увек актуелан.
Како истиче, већина запослених у агенцијама управо су ту због те динамике.
- Делић свих промена чији смо сведоци смо сачували и у нашем Музеју дигитала. Током пандемије смо сведочили оном о чему смо годинама говорили - да је изградња јаких онлајн канала комуникације веома значајна за пословање. Код нас није било промене фокуса јер се “Хомепаге” првенствено бави дигиталним каналима, на које су готово све маркетиншке активности преусмерене. Не бих могла да кажем да је то много утицало на приходе, јер су буџети клијената драстично смањени, али могу рећи да пандемија није угрозила наше пословање.
Треба ли се плашити нових технологија
- Наш бизнис се заснива на новим технологијама, тако да их увек дочекујемо с радошћу и узбуђењем. АИ може бити пријатељ, сарадник, сметало или подстицај - зависно од тога како га користите. Како је кренуо „хајп” око АИ, тако су кренули и несмотрени коментари и застрашивање људи како ће нас вештачка интелигенција све заменити. Искрено се радујем свему у чему АИ може да замени мој рад и ослободи ми време за неке друге ствари и развој. Оно у чему АИ не може да нас замени јесу креативност и емпатија, рекла бих, две најскупље ставке када је маркетинг у питању. АИ нам може само помоћи да будемо продуктивнији, ефикаснији па и креативнији. Као и свака индустријска револуција до сада, и ова нас унапређује. Опасност видим само у томе што се може десити да АИ не видимо као прилику да унапредимо свој рад, већ као прилику да не радимо или да алате користимо неетички.
По природи заљубљеници у иновације, протеклих година испратили су и испробали све што је развој технологије доносио, укључујући Web3 и крипто маркетинг.
- Ми смо креативна агенција, чији су фокус дигитални канали комуникације, али се сам маркетинг не може ограничити и увек изналазимо нове начине да се поруке бренда пренесу публици на адекватан начин и путем адекватних канала – истиче Милка и додаје: - Клијенти с којима сарађујемо често немају бренд стратегије, па смо се кроз стратегије комуникације враћали и заједно с њима постављали темеље бренда на којима смо даље могли да градимо комуникацију. Тако се указивала потреба и за едукацијом тима и за усавршавањем у области бренд маркетинга. То је одлично за наш посао јер смо способни да клијентима пружимо пуну и заокружену услугу: од изградње самог бренда, архетипа, назива, логотипа и графичких стандарда, преко стратегије комуникације и контент стратегије, па све до оглашавања и аналитике. Клијентима је лакше када кроз цео процес пролазе с једном агенцијом, а агенција постиже боље резултате када има утицај на све сегменте бренда.
Ивана Радоичић