POČELA BORBA DO POSLEDNJEG KOFERA Kako Srbi zaobilaze novu odluku o ograničenju težine prtljaga u autobusima
Sudeći po dnevniku žalbi srpskih turista koji letuju u Grčkoj ove godine, plaćanje dodatnog prtljaga najveći nam je trn u oku.
A sve samo zato jer preko 23 kilograma prtljaga u nekim agencijama morate da platite dodatnu težinu.
Putnici koji idu avionima godinama moraju da prate i poštuju pravila, ne samo o težini ručnog i velikog prtljaga, već i o njihovim dimenzijama, kao i o sadržaju. Ali su zato oni koji idu autobusom mogli da ponesu gotovo sve.
Od 1. juna 2024. godine uvedeno je neobavezujuće pravilo o količini prtljaga po jednom putniku - jedno sedište, jedan kofer do 23 kilograma. Sve preko toga se plaća. Ovo nije obavezujuće, kako je istakao direktor YUTE Aleksandar Seničić, ali se jedan deo agencija tog pravila pridržava.
Šta smeta Srbima kod nove uredbe o koferima?
Sama najava ove odluke je izrevoltirala Srbe koji su navikli da na more kreću sa tri kofera, a vraćaju se sa pet, i to u najmanju ruku. S prvim polascima autobusa put mora, odnosno, iskustvima putnika, krenulo je i gunđanje.
Najsrećniji povodom ove odluke makar za sada, jesu vozači i vođe puta, odnosno, njihovi kičmeni stubovi, ramena i kukovi. Sa druge strane, putnici besne.
"Svima koji putuju u Grčku autobusom, upozorenje, da prevoznici mere težinu kofera, prilikom preuzimanja, gornja granica je 23 kg !", navodi se u objavi na Fejsbuk stranici "Live from Greece", ispod koje je nastao pravi dar-mar.
U prvi mah javili su se ljudi koji ne razumeju kako neko, sam za sebe, može da ima više od 23 kilograma prtljaga, budući da na moru ne nosimo kapute, cipele i bunde.
"Narod svašta nosi. Kofer po putniku, plus ručni prtljag. Šta sve nose za očekivati je odluka.", napisao je jedan Branko.
Konkretno pitanje "od 23 kilograma", postavila je jedna dama.
"Može jedno pitanje za ove koji nose na odmor od 10 dana te velike kofere i brinu da ne pređu tih 23-25kg - Šta stavite u kofer da ga napunite do te težine", pitala je jedna korisnica.
Šta Srbi donose sa mora u koferima?
Druga dama iz grupe dala joj je jedan od, verovali ili ne, logičnih i istinitih odgovora.
"Problem je u povratku kad nosiš 15 litara maslinovog ulja i 10 kilograma borovog meda i ostale điđe-miđe. Meni kofer uvek težak 70 kilograma, ali daš 30 evra i vozači trpaju bez da pitaju", napisala je Gabrijela.
Zdravlje i izdržljivost kičme vozača i vođe puta, bili su tema diskusije dve dame.
"Ma ko meri, pakuju i one ogromne, Nije im lako da tovare naše gluposti", "Šta jadni vozači sve tovare i voze, dobro je da i kičmu ne počnu nositi u rukama, jadni oni polomiše se,a niko im ne kaže hvala! Ja bih im naplatila svaki kofer koji nose preko dozvoljene težine 50 evra po torbi", smenjivao se komentar na komentar.
Na kraju, javila se i jedna dama koja je ispričala svoje iskustvo sa koferima i pakovanjem. Njih troje, za dve nedelje imali su ukupno 30 kilograma prtljaga, odnosno, deset kila po osobi.
"Nas troje je za 14 dana nosilo jedan veliki kofer (20kg) i dva mala (5 kg). Ukupno 30 kg. Što je po osobi 10 kg. I više nego dovoljno za leto. Ja ne razumem ljude koji idu na "odmor" opterećeni težinom stvari. Što se mene tiče dovoljan bi mi bio i od 5 kg", napisala je ona na kraju rasprave.
Kurir, Blic