ПОЧЕЛА БОРБА ДО ПОСЛЕДЊЕГ КОФЕРА Како Срби заобилазе нову одлуку о ограничењу тежине пртљага у аутобусима
Судећи по дневнику жалби српских туриста који летују у Грчкој ове године, плаћање додатног пртљага највећи нам је трн у оку.
А све само зато јер преко 23 килограма пртљага у неким агенцијама морате да платите додатну тежину.
Путници који иду авионима годинама морају да прате и поштују правила, не само о тежини ручног и великог пртљага, већ и о њиховим димензијама, као и о садржају. Али су зато они који иду аутобусом могли да понесу готово све.
Од 1. јуна 2024. године уведено је необавезујуће правило о количини пртљага по једном путнику - једно седиште, један кофер до 23 килограма. Све преко тога се плаћа. Ово није обавезујуће, како је истакао директор YUTE Александар Сеничић, али се један део агенција тог правила придржава.
Шта смета Србима код нове уредбе о коферима?
Сама најава ове одлуке је изреволтирала Србе који су навикли да на море крећу са три кофера, а враћају се са пет, и то у најмању руку. С првим поласцима аутобуса пут мора, односно, искуствима путника, кренуло је и гунђање.
Најсрећнији поводом ове одлуке макар за сада, јесу возачи и вође пута, односно, њихови кичмени стубови, рамена и кукови. Са друге стране, путници бесне.
"Свима који путују у Грчку аутобусом, упозорење, да превозници мере тежину кофера, приликом преузимања, горња граница је 23 кг !", наводи се у објави на Фејсбук страници "Ливе фром Грееце", испод које је настао прави дар-мар.
У први мах јавили су се људи који не разумеју како неко, сам за себе, може да има више од 23 килограма пртљага, будући да на мору не носимо капуте, ципеле и бунде.
"Народ свашта носи. Кофер по путнику, плус ручни пртљаг. Шта све носе за очекивати је одлука.", написао је један Бранко.
Конкретно питање "од 23 килограма", поставила је једна дама.
"Може једно питање за ове који носе на одмор од 10 дана те велике кофере и брину да не пређу тих 23-25кг - Шта ставите у кофер да га напуните до те тежине", питала је једна корисница.
Шта Срби доносе са мора у коферима?
Друга дама из групе дала јој је један од, веровали или не, логичних и истинитих одговора.
"Проблем је у повратку кад носиш 15 литара маслиновог уља и 10 килограма боровог меда и остале ђиђе-миђе. Мени кофер увек тежак 70 килограма, али даш 30 евра и возачи трпају без да питају", написала је Габријела.
Здравље и издржљивост кичме возача и вође пута, били су тема дискусије две даме.
"Ма ко мери, пакују и оне огромне, Није им лако да товаре наше глупости", "Шта јадни возачи све товаре и возе, добро је да и кичму не почну носити у рукама, јадни они поломише се,а нико им не каже хвала! Ја бих им наплатила сваки кофер који носе преко дозвољене тежине 50 евра по торби", смењивао се коментар на коментар.
На крају, јавила се и једна дама која је испричала своје искуство са коферима и паковањем. Њих троје, за две недеље имали су укупно 30 килограма пртљага, односно, десет кила по особи.
"Нас троје је за 14 дана носило један велики кофер (20кг) и два мала (5 кг). Укупно 30 кг. Што је по особи 10 кг. И више него довољно за лето. Ја не разумем људе који иду на "одмор" оптерећени тежином ствари. Што се мене тиче довољан би ми био и од 5 кг", написала је она на крају расправе.
Курир, Блиц