KONGRES U VRDNIKU ISPUNIO OČEKIVANJA Direktorka TOV Dr Nataša Pavlović: „Slede još dva u Vršcu i Bečeju, a očekujem da će zaživeti i u narednim godinama“
Prvi Konkres razvoja ruralnog turizama Vojvodine u banji Termal u Vrdniku u u opštini Irig ispunio je očekivanja, jer je, osim turističkih radnika i predstavnika opština i gradova, na skupu bilo i 30 preduzetnika koji su zainteresovani da pokrenu biznis u svojim seoskim domaćinstvima ili su već u tom poslu, a bili su prisutni da bi čuli u kom pravcu treba da razvijaju posao u budućnosti. Skup je počeo u četvrtak i završen je u petak.
Poseban utisak na učesnike ostavila je interaktivna komunikakacija, ostvarena između govornika i slušalaca posle gotovo svakog predavanja. Čulo se da ima brojnih pitanja i nedoumica preduzetnika u seoskom turizmu pa je i to razlog zašto je kongres bio usešan.
Na skupu je bio zgusnut raspored, ispunjen sa desetak tema podeljenih u nekoliko celina. Između ostalog, govorilo se o mogućnostima razvoja seoskog turizma u Srbiji, EU trendovima, zakonskim okvirima, turizmu i poljoprivredi...
Direktorka Turističke organizacije Vojvodine dr Nataša Pavlović izrazila je zadovoljstvo kako je kongeres protekao. - Zadovoljni smo što je na kongresu bilo oko 110 učesnika i očekujem da kongres zaživi u narednim godinama. Od novca koji je Ministarstvo za turizam i omladinu obezbedilo za organizaciju skupa održaće se još dva kongresa, 5. i 6. jula u Vršci i tokom oktobra u Bečeju.
Ona je spomenula da u narednom peridu očekuje još susreta gde bi se razmenjivala znanja i iskustva, jer savremeni principi poslovanja u turizmu vode u pravcu da se turistička ponuda okrene novim sadržajima - seoskim domaćinstima, salašima, autentičnim čardama i etno-kućama, i da je multikulturalnost Vojvodine potencijal za razvoj brojnih turisitičkih proizvoda. - Savremena koncepcija turizma i usluga bazira se na izazivanju emocija i doživljaja. Gosti se sada kraće zadržavaju i hoće nešto novo da vide i dožive, a to nisu samo salaši, već i vinarije i drugi autetični objekti. Da bi turisti bili zadovoljni, treba raditi na marketingu koji će ruralni turizam približiti tržištu, a to se može postiže umrežavanjem, stvaranjem zdrave konkurencije, međusobnim povezivanjem, javno privatnim partnerstvom i klasterima.
Svaka druga opština ima po nekoliko salaša
U APV ima registrovanih 148 seoskih domaćinstava - salaša koji u četiri do pet soba primaju goste na prenoćište ili izlete, kazala je direktorka Turističke organizacije Vojvodine dr Nataša Pavlović. - Praktično svaka druga opština od ukupno 45 lokalnih samouprava ima dva do tri salaša koja se bave turizmom . Najviše ih je u Čeneju na području Grada Novog Sada, zatim oko Subotice, Sombora i Temerina.
Direktorka je skrenula pažnju na to da smeštajni kapaciteti domaćinstava i ne mogu da budu veći od postojećih jer masovni turizam odavno ne postoji u svetu, osim u banjskim kompleksima. - IPARD fondovi ne daju novčane podsticaje za izgradnju velikih turističkih kompleksa u seoskim domaćinstvima već se novac i to znatan može dobiti za investicije do 30 ležaja, pa se zato ni ne teži da preduzetnici koji se bave domaćom radinošću imaju veliki broj soba i kreveta.
Prvi kongeres ruralnog razvoja vojvodine organizvali su Turistička organizacija Vojvodine i Centar za ruralni razvoj Vojvodine, a podržali su ga Ministarstvo za turizam i omladinu, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Garancijski fond i Fond za razvoj APV i kopanija Smarter AoE. Medijski sponzor bio je i Dnevnik Vojvodina pres.
Tekst i foto: Z. Delić - I. Bakmaz