Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DRAMATURG KOKANOV O NOVOJ PRESTAVI: "Čovek slon" se bavi reakcijom društva na drugost

29.05.2024. 12:45 13:43
Piše:
Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

BEOGRAD: Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je dramaturg Dimitrije Kokanov koji je govorio o predstavi "Čovek slon" u Beogradskom dramskom pozorištu (BDP).

Kokanov je rekao da ga je reditelj Kokan Mladenović pozvao da rade predstavu i da se bave fenomenom "Čovek slon", i da napiše originalni dramski tekst, pa je uradio dramu "Slon".

Prema njegovim rečima, u tom tekstu se bavio "fenomenom reprezentacije i problema reprezentacije različitih manjinskih grupa u pozorišnom kontekstu".

Podsetivši na istinit medicinski slučaj "čoveka slona" Džozefa Merika u 19. veku u Engleskoj, Kokanov je dodao da se Mladenović bavio "više problemom reakcije društva na različite fenomene drugosti, pa samim tim i medicinskih stanja".

"Odatle je moja drama 'Slon' u kasnijem čitanju i radu Mladenovića ostala kao 'Čovek slon' u BDP-u", napomenuo je dramaturg.

Napomenuvši da  BDP ima vrlo dobar glumački ansambl, Kokanov je dodao da u pozorištu igra i puno gostujućih glumaca, među kojima je i Ozren Grabarić iz Zagreba koji igra naslovnu ulogu u "Čoveku slonu".

"Za Ozrena je bio veliki izazov zato što igra tu glavnu ulogu. A svi ostali kao ansambl zapravo imaju možda čak i radikalni zadatak s obzirom da je reč o vrlo stilizovanom komadu u formalnom smislu jezika i izražavanja", naglasio je Kokanov.

Prema njegovim rečima, Mladenović je "vrlo vešt da postavi visokokomunikativnu, društveno angažovanu predstavu", kakva je osvešćeni, kritički nastrojeni "Čovek slon".

Upitan kako vidi rad BDP-a poslednjih nekoliko godina, Kokanov je rekao da je nova uprava na čelu sa Jugom Radimojevićem napravila "veliki zaokret u smislu vrlo radikalne odluke kako kreirati repertoar".

"Čini mi se da je BDP teatar gde se daje veliki prostor rediteljima kao umetnicima. U ostalim institucijama, pa i Ateljeu 212 gde radim, organizujemo repertoar više prema izboru dramskog teksta na tradicionalniji način, a u ovom slučaju je akcenat na autorima", ocenio je Kokanov.

Piše:
Pošaljite komentar