MASOVNI POMOR PČELA SE NASTAVLJA U Mostaru milioni uginulih jedinki; Na mestu nesreće širi se nesnosan smrad
Pčelari u Mostaru suočeni su s katastrofom kakvu ne pamte.
Masovnom pomoru pčela već skoro dva meseca nema kraja, jer industrijski šećer koji je prosut iz vagona teretnog voza nakon železničke nesreće koja se dogodila 10. marta u prigradskom naselju Opine, na samom ulazu u Mostar, i dalje stoji na istom mestu, piše Avaz.
Do sada su, kažu članovi Pčelarskog društva „Vrijesak“ Mostar, stradali milioni pčela. Na mestu nesreće, kako piše Avaz je nesnosan smrad koji se širi uz sam magistralni put M-17 i naselje, a gomile uginulih pčela koje se mogu lopatom kupiti. Porazna je činjenica da svakim danom pčele umesto na ispašu dolaze na to mesto u potrazi za sladežom i bukvalno se guše u tom šećeru.
Armen Hrnjičić, član „Vrijeska“, bio je prisiljen svoje pčele da premesti na drugo mesto. I drugi pokušavaju da spasu šta se spasti može, ali, kako naglašava, neverovatno je to da se događa prava ekološka katastrofa, a da nadležni ne reaguju. Svi njihovi apeli, vapaji, molbe nisu dali rezultate, a inspekcije se jedna za drugom proglašavaju nenadležnim.
"Ono je sada leglo zaraze. Izvor bolesti. Sve pčele u okolini će se zaraziti. Strahujemo da na ovom području više neće biti pčela. Zar nije sramota, najblaže rečeno, da skoro dva meseca taj šećer stoji na istom mestu", kaže Hrnjičić za Avaz.
Naglašava da su brojna društva ostala bez pčela izletnica, koje, zapravo, donose med. I, dok su brojne uginule, dotle, kaže, ima i onih koje s tog mesta uspeju da dođu do košnice, ali, umesto meda donose otrov!
Dugotrajne posledice
"Sada je to, zapravo, otrov. Jer na tom mestu su milioni raspadnutih uginulih pčela, a svaka kiša nosi nove probleme, jer se tu stvaraju šećerne lokve koje se mešaju s uljem iz vagona i drugim nečistoćama. Stručnjaci kažu da će ova situacija ostaviti dugotrajne posledice", dodaje on.
O pomoru pčela bilo je reči i na poslednjoj sednici Gradskog veća Mostara. Načelnica Gradskog odeljenja za privredu, komunalne i inspekcijske poslove, Amira Trbonja kazala je tada da je lično kontaktirala "Željeznice FBiH", ali "da joj je rečeno kako oni ne mogu pomerati šećer dok Uprava za indirektno oporezivanje ne obavi svoj deo posla".
Inače, Gradska inspekcija se proglasila nenadležnom, budući da se, kako su za Avaz odgovorili, radi o pružnom pojasu koji je u nadležnosti FBiH. Stoga su kontaktirali Federalnu upravu za inspekcijske poslove. Nije poznato jesu li federalni inspektori izvršili nadzor. Iz mostarske inspekcije su kazali kako im je iz "Željeznica FBiH" - Poslovnice Mostar rečeno da bez naloga vlasnika tereta, firme "Agrana Studen Sugar" iz Austrije i carine i uputa iz "Željeznica" iz Sarajeva ne mogu poduzimati dalje korake.
Dnevnik/Telegraf