KANADSKA TRUPA „KID PIVOT” DANAS I SUTRA U SNP-u U OKVIRU Beogradskog festivala igre
U nastavku Beogradskog festivala igre večeras i sutra će na sceni „Jovan Đorđević” Srpskog narodnog pozorišta biti izveden komad „Skupština” koji je čuvene koreografkinje Kristal Pjat u saradnji sa dramaturgom Džonatanom Jangom osmislila za trupu Kid Pivot iz Vankuvera.
Reč je o svojevrsnom hibridu između dramskog pozorišta i umetničke igre koji dodatno senče već prepoznatljiva duhovitost i inovativnost slavne kanadske trupe. Svetska premijera “Skupštine” je bila u oktobru prošle godine i potom je usledila kanadska turneja, a izvođenje u Srbiji ujedno će biti i prvo evropsko.
Erik Bošen, umetnički direktor trupe, pojasnio je da projekat “Skupština” treća celovečernja produkcija koju su zajednički kreirali Kristal Paj i Džonatan Jung - nakon uspeha komada “Betroffenheit” (2015) i „Revizor“ (2019). “Posebna i snažna je saradnja njih dvoje, jer Kristal i Džonaton zajednički i režiraju svoje predstave, a Džonatanov tekst daje još jednu dimenziju njihovom autorskom potpisu. Zanimljivo je, naime, da igrači otvaraju usta, ali ne izgovaraju rečenice, već su glasovi posebno snimljeni i emituju se simultano. Igrači na taj način nisu baš glumci, iako ima u trupi i onih sa tim iskustvom, već su više izvođači i performeri”, opisao je Bošen.
Po njegovim rečima, komad “Skupština” izuzetno slojevit, odnosno “postavlja univerzalna pitanja”. “Konflikt različitosti je u našoj predstavi prisutan, i ako bih ga dodatno analizirao, stvara se tenzija između života i smrti, nedostajanja i prisustva, izolacije i zajedništva. Autori uspevaju da zamagle liniju između stvarnog i imaginarnog, tako da i publika često ne zna tačno da to razlikuje. No, Skupština je istovremeno i poziv gledaocima da prihvate da u životu nije sve crno i belo, već da je dosta toga u sivim tonovima”, ocenio je Bošen. Inače, kako je objasnila direktorka BFI Aja Jung, reč je o tehnički izuzetno zahtevnoj predstavi, koja zapravo i može da se izvede samo na velikoj sceni Srpskog narodnog pozorišta.
M. Stajić