GRADI SE PRVI AUTO-PUT KROZ BANAT Od Beograda će se do Novog Sada i preko Zrenjanina voziti 130 kilometara na sat
Ovih dana otvoreno gradilište auto-puta Beograd – Zrenjanin, i to kod naselja Jabučki rit, nedaleko od srpske prestonice, saoštila je Gradska uprava u Zrenjaninu.
Do njega je u ovom trenutku moguće stići samo lokalnim putem od naselja Kovilovo. Od sadašnjeg magistralnog puta Beograd - Zrenjanin gradilište je udaljeno oko osam kilometara istočno.
„U toku su pripremni radovi na trasiranju prve deonice buduće saobraćajnice označene u novoj kategorizaciji državnih puteva Srbije kao auto-put A6 (Novi Sad - Zrenjanin - Beograd) i prvog auto-puta na teritoriji Banata. Ta deonica počinje od severne tangente oko Beograda i vodi ka teritoriji grada Pančeva i opština Opovo i Kovačica”, navode u zrenjaninskoj lokalnoj samoupravi.
Na terenu je više od trideset građevinskih mašina, vozila i mehanizacije, a zamah radova očekuje se s prvim prolećnim danima. Izvođač radova je kineska kompanija „Šandong Hajspid Grupa”.
Kako je istaknuto prilikom otvaranja gradilišta i početka radova, autoput Beograd - Zrenjanin - Novi Sad biće dužine 105,4 kilometara, od čega je deonica Beograd - Zrenjanin dugačka 67,7 kilometara i Zrenjanin - Novi Sad 37,7 kilometara. Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta (dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise) i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom. Tu je i 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta (dva mosta preko Tamiša, most preko Begeja i most preko Tise) i četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštaja sa prugom, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
„Ova saobraćajnica omogućiće da se od Zrenjanina do Beograda bezbedno stiže za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15-20 minuta, uz projektovanu brzinu od 130 kilometara na sat. Benefiti nove saobraćajnice su nesagledivi i donose ovom delu naše zemlje ogromne ekonomske potencijale, a trećina dužine ovog auto-puta, oko 35 kilometara, prolaziće kroz teritoriju Grada Zrenjanina”, saopštavaju iz lokalne samouprave.
Prilikom nedavnog sastanka s gradonačelnikom Zrenjanina Simom Salapurom, predstavnici izvođača radova izrazili su želju da gradilište bude otvoreno i u blizini Zrenjanina, odnosno da se radovi istovremeno izvode iz oba pravca - Beograda i Zrenjanina.
Na trasi kod Borče radovi su počeli 12. decembra prošle godine. Planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni koridora.
„Brojne opštine koje se nalaze na samoj trasi auto-puta, ali i neposredno uz nju, dobiće veliki podsticaj, pre svega za ekonomski razvoj, za nova radna mesta, za bolji život svih porodica koje se nalaze ovde, ali i na drugim mestima u kojima se u Srbiji gradi. To je možda najvažnija vest nakon izgradnje ovog auto-puta“, rekao je predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović u decembru. Dodao je da će se auto-put graditi u narednih četiri do pet godina, ali da se već sada može zamisliti njegova važnost u novim industrijskim zonama i novim kompanijama u blizini auto-puta, jer investitori traže da imamo uređenu infrastrukturu.
„Brza saobraćajnica između Novog Bečeja i Zrenjanina, treba da poveže Osmeh Vojvodine, odnosno, ostatak Srbije sa Somborom, Kulom, Vrbasom, Srbobranom, Bečejem, Novim Bečejem, Kikindom i Srpskom Crnjom. Kada ta brza saobraćajnica i autoput budu povezani čitav Banat će biti premrežen mrežom saobraćajnica”, rekao je nedavno ministar Goran Vesić. Istakao je da nas čeka izgradnja mosta na Adi Huji gde će se prirodno sliti saobraćaj sa autoputa Beograd-Zrenjanin.
„Ko dolazi iz Zrenjanina neće morati da ulazi u Beograd, nego će moći da ide prema Nišu ili Šidu veoma lako, a to će rasteretiti Pančevački most. U međuvremenu počinjemo da gradimo još jedan most na Dunavu kod Vinče”, poručio je on.
To će, prema Mirovićevim rečima, biti zamajac pre svega za saobraćaj, za bezbednost i sigurnost onih koji putuju, za skraćivanje vremena putovanja, a samim tim i za uštedu novca, kao i podsticaj za razvoj turizma.
Ž. Balaban