ADAPTACIJA VIDEO IGRE FALLOUT U SERIJU Privlačnost radioaktivne budućnosti
Talas ekranizacija kompjuterskih igara nam u 2024. godini donosi Amazonovu seriju snimljenu po igri “Fallout”, naslovu dobro poznatom ljubiteljima igara svih uzrasta.
U pitanju je postapokaliptični serijal čija se radnja odvija u 22. veku, davno pošto je rat između nuklearnih sila pretvorio zemlju u radioaktivno bespuće, terajući većinu populacije u višedecenijski azil pod zemljom i pretvarajući malobrojne preživele na površini u mutante. Igra se u velikoj meri oslanja na estetiku tzv. “atomskog doba” i crpi inspiraciju iz filmova kao što su “Pobesneli Maks” i “Dečak i njegov pas”.
Od izlaska prvog dela igre davne 1997. godine ova franšiza je dostigla kultni status, oblikujući čitav žanr i donekle i sam način na koji danas posmatramo i igramo kompjuterske igre. Naravno, kao što se to već bezbroj put pokazalo, popularnost izvornog materijala automatski ne garantuje i uspeh serije ili filma kojem služi kao inspiracija. Neki od neophodnih uslova za to su iskusan autor, dobra glumačka podela i vrhunska muzika, a Amazon na ovim aspektima produkcije nije štedeo. Jedan od tvoraca serije je Džonatan Nolan, brat režisera Kristofera Nolana i scenarista poznatih filmova kao što su “Prestiž” i “Mračni vitez” i serije “Zapadni svet”. Među glumcima se ističu Kajl Meklahlan, najpoznatiji po ulogama u seriji “Tvin Piks” i “Dini” Dejvida Linča, i Volton Gogins, čuven po sporednim ulogama u Tarantinovoj “Omraženoj osmorci” i seriji “Pravednik”. Muziku za seriju je komponovao Ramin Džavadi, između ostalog poznat po kultnoj temi za “Igru prestola”. Ovo bi možda samo po sebi bilo dovoljno da garantuje popularnost serije, ali su uspesi, kao i neuspesi sličnih projekata u poslednjih nekoliko godina pokazali da je presudni činilac kreativna nadogradnja izvornog materijala, kao i da se to najbolje postiže angažmanom onih koji su radili na njemu.
Saradnja sa Todom Hauardom, producentom većine do sad objavljenih igara u ovom serijalu nam govori da su autori serije čvrsto rešeni da se ozbiljno uhvate u koštac s tim izazovom. Za razliku od mnogih drugih dela sa post-apokaliptičnom temom, “Fallout” se retko udubljuje u moralne dileme pojedinca i vrednosti ljudskog društva osuđenog na borbu za preživljavanje u uništenom svetu. Iako se ne bavi ozbiljnom analizom sveta koji prikazuje, ono što s razlogom pozicionira ovu igru kao nekrunisanog predvodnika žanra su njena kreativnost, estetika i kapriciozni humor. Sa jedne strane, to odsustvo jasno definisane teme i narativa olakšava posao autorima serije jer im ostavlja prostor da prikažu sopstvenu originalnu priču, ali s druge pred njih postavlja ozbiljan izazov nalaženja te nejasno definisane zlatne žice autoironije, atmosfere i hemije između šarolikih likova koji igru “Fallout” već decenijama čine onim što jeste.
Nemanja Jovanov