(FOTO) KORAK BLIŽE IZGRADNJI ČETVRTOG NOVOSADSKOG MOSTA Uskoro stižu mašine, dobijena građevinska dozvola za pripremne radove
Napravljen je još jedan korak ka početku izgradnje četvrtog mosta u Novom Sadu, koji će biti u produžetku Bulevara Evrope i spajaće Novi Sad i Sremsku Kamenicu. Koridori Srbije dobili su građevinsku dozvolu za pripremne radove na izgradnji mosta.
Vrednost ovih radova je 2,4 milijarde dinara. Ubrzo se može očekivati i građevinska dozvola za gradnju samog mosta sa vijaduktom. U međuvremenu, završen je i izbor stručnog nadzora na gradnji mosta sa vijaduktom i okolnim saobraćajnicama, a podnet je i zahtev za izmenu lokacijske dozvole za privremenu fabriku betona u okviru Brodogradilišta. Naime, kineski CRBC je u starom brodogradilištu napravio fabriku betona koji se koristi za pripremne radove i posle za izgradnju mosta.
Poslednja građevinska dozvola, koja je izdata Koridorima Srbije, odnosi se na izvođenje pripremnih radova za potrebe izgradnje mosta i obuhvataju pripremu i raščišćavanje terena, iskop humusa, zemljane radove (radovi na stabilizaciji podloge), izradu šipova za obezbeđenje sigurnosti i stabilnosti terena. Ovi radovi su procenjeni na 2,4 milijarde dinara, a izvodiće se na onim delovima Ribarskog ostrva, Kameničke ade i obali Sremske Kamenice, gde je već posečena šuma i gde je postavljena ograda.
Na ovim parcelama već nekoliko meseci nalaze se privremene saobraćajnice i privremeni most koji je gradila kineska kompanija CRBC za potrebe gradnje novog mosta. Za to su „Koridori Srbije” još ranije dobili dozvole.
Prema dostupnim podacima, radovi bi prvo trebalo da počnu na Bulevaru Evrope, kod raskrsnice sa Ulicom Tone Hadžića, odakle zapravo počinje most, odnosno vijadukt koji će odatle voditi preko nasipa do spoja s mostom koji se završava na budućoj kružnoj raskrsnici sa Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici, gde se još ukrštaju i obilaznica oko Sremske Kamenice, kako buduća veza sa Fruškogorskim koridorom, te put ka Beočinu.
Kako je „Dnevnik” pisao, 23. juna prijavljeni su radovi na jednoj od parcela kod Brodogradilišta na Ribarskom ostrvu.
Do kraja 2022. godine „Koridori” su dobijali prijavu radova za pojedine parcele na Ribarcu i Kameničkoj adi, raskrčen je teren, dok su na sremskoj obali privremeni putevi i most završeni.
Dozvola koja je izdata 18.januara omogućava početak izgradnje pomoćnih i privremenih puteva i mostova i na bačkoj obali.
Kako će izgledati sama izgradnja novog mosta, može se jasnije videti iz lokacijskih uslova, a u skladu s Planom generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu. Delovi dunavskog priobalja biće iskorišćeni za izgradnju privremenih saobraćajnica i tri nezavisna segmenta pomoćnog mosta, koji će pak, biti izgrađen od čelične konstrukcije. Putevi će biti od tucanika, sem asfaltnih delova na priključenjima putu Sremska Kamenica - Beočin i ulice na Ribarskom ostrvu.
Planirano je da se izgradi 395 metara pristupnih saobraćajnica, širokih šest metara i 838 metara pomoćnog mosta, koji će biti širok sedam metara. Dva segmenta ovog mosta biće postavljena u nizu na bačkoj obali i povezana pristupnim putevima, dok je treći već izgrađen na desnoj obali Dunava u Sremskoj Kamenici. Privremeni mostovi imaće poprečne krake kako bi se radnici i materijal dopremili do budućih stubova novog mosta i neće se nalaziti na plovnom putu.
Novi most, čiju izgradnju finansira država sa 175,5 miliona evra, trebalo bi da bude završen do 2025. godine. Sa prilaznim vijaduktom, most će biti dug oko 2,6 kilometara, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne trake, sa po dve saobraćajne, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze.
Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine sa 11 kosih zatega u parovima. Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru.
Sa bačke strane, na most će se moći popeti s Bulevara Evrope kod ukrštanja sa Ulicom Tone Hadžića, dok će za saobraćaj iz poprečnih ulica služiti šest ulazno-silaznih rampi. Za bickliste i pešake predviđene su još četiri takve rampe. Na sremskoj strani most će izlaziti na kružni raskrsnicu sa odvojenim desnim skretanjima u svim smerovima, koji vode ka Beočinu, Sremskoj Kamenici i ka budućem Fruškogorskom koridoru.
Projektovana brzina na mostu iznosi 80 km/h, a preko njega neće ići teški teretni saobraćaj. Stručnjaci od novog mosta očekuju da smanji opterećenje na Mostu slobode za oko 40 odsto, a na Varadinskoj dugi intenzitet bi trebalo da bude prepolovljen. Uz to, rasteretio bi se saobraćaj na Bulevaru oslobođenja od Dunava do Futoške ulice. Projektant i izvođač radova je kineska kompanija CRBC, dok je nominalni investitor JP „Koridori Srbije”.
N. Perković
Foto: F. Bakić
Plan za prostor brodogradilišta i priobalja
Konceptualni okvir plana detaljne regulacije prostora između primarnog odbrambenog nasipa u Novom Sadu uz kasarnu rečne flotile „Aleksandar Veljić“ i Ribarskog ostrva od 19.januara je na ranom javnom uvidu do 2. februara. Naime, u planu je urbanizacija zemljišta koje se nalazi na prostoru nekadašnjeg brodogradilišta, kao i njegove okoline, prilaza Ribarskom ostrvu i Dunavu, površine od skoro 22,5 hektara, pa su tako u zoni opšegradskog centra predviđeni i objekti u visini do14, pa i do 20 spratova.
Takođe, definisane su i površine i njihove namene, među kojima su odvojeni prostori za stambeno-poslovne objekte, turističko-sportsko-rekreativne površine (na 7.000 kvadratnih metara sa zatvorenim i otvorenim sportskim objektima), parkinzi, zelene površine i drugo.