NEBOJŠA BRADIĆ: Ostavio sam lep trag u pozorištu u 2023. godini
BEOGRAD: Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bio je reditelj Nebojša Bradić koji je govorio o svom radu na operi "Falstaf", mjuziklu "Žene na ivici nervnog sloma" i predstavi "Mama".
Bradić je rekao da 2023. spada u godine za koje može reći da je "ostavio lep trag u pozorištu", imajući u vidu predstave i festivale koje je radio.
"Repertoarski gledano raznovrsnost onoga u čemu sam se bavio je zaista na svaki način impresivna. Od opere do drame, od festivala Dani komedije do Festivala preizvedbi", istakao je Bradić.
Prema njegovim rečima, postavljanje opere "Falstaf" u Narodnom pozorištu u Beogradu je bila veliki izazov, pošto nije česta na našim repertoarima i izuzetno je zahtevna, traži od "pevača darovitost glumca, a od reditelja kreativnost da u toku te radnje osmisli mnogo detalja koji su duhoviti, zabavni, a opet istiniti".
Posle toga je u Pozorištu na Terazijama došao mjuzikl "Žene na ivici nervnog sloma", po istoimenom filmu španskog reditelja Pedra Almodovara, a Bradić je naveo da im je cilj bio "naslov koji će se dobro držati u repertuaru i gde će talentovani izvođači, glumci i svi ostali moći da daju svoj maksimum".
"Najvažnije je da radite sa talentovanim ljudima, koji mogu da ispune sve zahteve koje je mjuzikl pred njima postavlja. Da umeju da pevaju, glume, plešu i da imaju tu energiju koja se povezuje sa ansamblom. Mjuzikl je timski rad, nije samo rad i kvalitet pojedinaca", naglasio je Bradić.
Ocenivši da je "mjuzikl elektrana energije", Bradić je dodao da je radostan što su glumci u "Ženama na ivici nervnog sloma" na pravi način odgovorili na izazove koje su donoslile njihove uloge.
Bradić je istakao da je proces kroz koji su prošli bio vrlo zahtevan, jer su morali da savladaju materijal muzički, glumački i koreografski, "i da se na kraju sve to skupi i da bude pravi kontakt sa publikom".
Krajem godine održana je premijera komada "Mama" u Ateljeu 212, a Bradić je rekao da ga raduje što publika voli da gleda predstavu, koja je intimna i traži sasvim drugačija sredstva od onih koja se koriste u većim formatima.
Prema njegovim rečima, u predstavi "Mama" bilo je najizazovnije da se priča ispriča istinito i verodostojno, odnosno da glumice ličnom identifikacijom sa temom postignu stepen kontakta, istinitosti i intenzivnosti koje komad nudi.
"Tema majčinstva je kod nas skoro potpuno zaboravljena, jer se prihvata i podrazumeva da je ili majčinstvo idealizovano, ili je s druge strane čak banalizovano, a u svemu tome u centru nalazi se žena-mama koja ima najveći problem zato što izostaje prava briga društva", naveo je Bradić.
Upitan kako vidi budućnost pozorišta u doba tehnoloških revolucija, Bradić je primetio da "pozorište traje više od 4.000 godina i u proteklim decenijama se stalno najavljivala njegova smrt".
"Činjenica je da je opstalo, jer ono što je oduvek činilo suštinu pozorišta, bilo je izrečeno u fantastičnoj rečenici Pitera Bruka: 'Jedan čovek hoda na sceni i drugi ga gleda i to je dovoljno za pozorište'", naveo je Bradić.
Prema njegovim rečima, upravo se u pozorištu dobija "koncentracija koja nam mnogo puta izostaje, opterećeni tehnološkim inovacijama i novim medijima".