DVORIŠTE OŠ „MIROSLAV ANTIĆ” U FUTOGU ĐACI OPLEMENILI NOVIM BILJKAMA Umesto livade, park i učionica na otvorenom
Akcija ozelenjavanja školskog dvorišta realizovana je juče u OŠ „Miroslav Antić” u Futogu.
Kako je za „Dnevnik” rekao direktor te škole Nemanja Jovišević, inicijativa je potekla od učiteljice Snežane Milovac i njene nekadašnje učenice, a sada profesorice u Poljoprivrednoj školi sa domom učenika u Futogu Milice Ivanišević, koje su imale ideju da neiskorišćenu livadu pretvore u park i učionicu na otvorenom.
Zahvaljujući odličnoj saradnji dve škole, u oplemenjavanju prostora učestvovali su i đaci iz Poljoprivredne škole, sa smera Hortikulutra, koji su osnovcima objašnjavali kako se neguju biljke i na koji način dalje treba da se odnose prema sadnicama.
– U okviru učionice na otvorenom, đaci će moći da pohađaju nastavu iz biologije, likovnog i drugih predmeta izvan školske zgrade i na licu mesta vide ono što uče u teoriji - izjavio je Jovišević, uz napomenu da će učionica biti dostupna i mlađim uzrastima.
Učiteljica u OŠ „Miroslav Antić” Snežana Milovac kazala je da je njen san bio da „udahne još života” u školsko dvorište, što je zahvaljajući podršci direktora uspela da ostvari.
– Moja bivša učenica Milica je bila raspoložena da sa stručne strane napravi elaborat i hvala joj na tome – objasnila je Snežana Milovac. – Ovo je važno za našu školu i svu decu, s obzirom na to da su u sadnji učestvovali đaci od prvog do osmog razreda. Svako odeljenje je dobilo svoju biljku, a zadatak im je da je dalje neguju i paze. Nastavnici su dali svoj doprinos i sa roditeljima su pripremali prostor za sadnju, a uređen je i deo sa forzicijama, koje su vesnik proleća.
Biljke su izabrane u skladu s elaboratom, odnosno koje odgovaraju uslovima sredine.
Od lišćarskih vrsta posađeni su: liriodendron, likvidambar, kesten, vrba i druge vrste – istakla je Milica Ivanišević. – Što se tiče žbunastih formi, tu su forzicija, fotinija, lovor višnja, a od četinara zasađeni su atlantski kedar, čempresi, kleke.... To je širok dijapazon biljaka, specifičnih po oblicima listova, boji, cvetovima, plodovima... Deca će na jednom mestu imati i materijal za pravljenje herbarijuma, kada za to dođe vreme, ali i mogućnost da, tokom cele godine prate smene godišnjih doba po boji lišća, periodu cvetanja ili obliku same biljke. Nijedna odabrana vrsta nije alergena, niti ima otrovne plodove.
Matija Ćato ide u sedmi razred i kaže da mu je akcija bila zanimljiva, a dvorište će biti još lepše kad biljke porastu, jer, kako je rekao, više biljaka podrazumeva i više kiseonika. Una Plavšić, koja pohađa treći razred, napominje da su imali zadatak da posade crvenolisni javor, za koji je, inače, prvi put čula.
I. Bakmaz