ДВОРИШТЕ ОШ „МИРОСЛАВ АНТИЋ” У ФУТОГУ ЂАЦИ ОПЛЕМЕНИЛИ НОВИМ БИЉКАМА Уместо ливаде, парк и учионица на отвореном
Акција озелењавања школског дворишта реализована је јуче у ОШ „Мирослав Антић” у Футогу.
Како је за „Дневник” рекао директор те школе Немања Јовишевић, иницијатива је потекла од учитељице Снежане Миловац и њене некадашње ученице, а сада професорице у Пољопривредној школи са домом ученика у Футогу Милице Иванишевић, које су имале идеју да неискоришћену ливаду претворе у парк и учионицу на отвореном.
Захваљујући одличној сарадњи две школе, у оплемењавању простора учествовали су и ђаци из Пољопривредне школе, са смера Хортикулутра, који су основцима објашњавали како се негују биљке и на који начин даље треба да се односе према садницама.
– У оквиру учионице на отвореном, ђаци ће моћи да похађају наставу из биологије, ликовног и других предмета изван школске зграде и на лицу места виде оно што уче у теорији - изјавио је Јовишевић, уз напомену да ће учионица бити доступна и млађим узрастима.
Учитељица у ОШ „Мирослав Антић” Снежана Миловац казала је да је њен сан био да „удахне још живота” у школско двориште, што је захваљајући подршци директора успела да оствари.
– Моја бивша ученица Милица је била расположена да са стручне стране направи елаборат и хвала јој на томе – објаснила је Снежана Миловац. – Ово је важно за нашу школу и сву децу, с обзиром на то да су у садњи учествовали ђаци од првог до осмог разреда. Свако одељење је добило своју биљку, а задатак им је да је даље негују и пазе. Наставници су дали свој допринос и са родитељима су припремали простор за садњу, а уређен је и део са форзицијама, које су весник пролећа.
Биљке су изабране у складу с елаборатом, односно које одговарају условима средине.
Од лишћарских врста посађени су: лириодендрон, ликвидамбар, кестен, врба и друге врсте – истакла је Милица Иванишевић. – Што се тиче жбунастих форми, ту су форзиција, фотинија, ловор вишња, а од четинара засађени су атлантски кедар, чемпреси, клеке.... То је широк дијапазон биљака, специфичних по облицима листова, боји, цветовима, плодовима... Деца ће на једном месту имати и материјал за прављење хербаријума, када за то дође време, али и могућност да, током целе године прате смене годишњих доба по боји лишћа, периоду цветања или облику саме биљке. Ниједна одабрана врста није алергена, нити има отровне плодове.
Матија Ћато иде у седми разред и каже да му је акција била занимљива, а двориште ће бити још лепше кад биљке порасту, јер, како је рекао, више биљака подразумева и више кисеоника. Уна Плавшић, која похађа трећи разред, напомиње да су имали задатак да посаде црвенолисни јавор, за који је, иначе, први пут чула.
И. Бакмаз