NOVOSADSKI ANIMIRANI FILM Mali princ u ekranokratiji
Onome što ne valja, što nije dobro, što vam se ne sviđa i protiv vas je valjalo bi se ne pokoriti, ako se već ne može napustiti.
Glavni junak kompjuterski animiranog filma „Korak”, kao novi Mali princ – istovremeno oličenje čiste naivnosti i dobronamerne mudrosti – mogao bi da učini obe stvari. Kao u bajci sa srećnim krajem. Jer, on ima sposobnost/hrabrost da u svom neznanju iskorači i ne pokori se zakonima zemlje „ekranmena” – još malo ljudi, a već podosta zombija (umesto glava imaju ekrane: od televizora, monitora pi-sija, tableta, do mobilnih telefona).
A šta je još tako strašno u toj zemlji, u koju je u svojoj međugalaktičkoj odiseji, zabasao ovaj savremeni Mali princ? Pa to što zapravo skoro ničega više i nema, sem oronulih prljavih gradova, mračnih ulica i dehumanizovanih spodoba. Ipak, tu je bar jedan čovek. I on je besan, ko zna zašto, a raspoložen za maltretiranje podanika. Okružen je bezbrojnim monitorima, da se ogleda, ali i nadzire. Da svakom ekranmenu, kada zatreba i kad poželi, uđe direktno u glavu. Paralelno, sve vreme, u zaživeloj ekranokratiji na račun života, u lažnoj video-stvarnosti vlada vatromet slika: veselja, zabave, grafikona uspešnosti i blistavih reklama. Na ulici tama i depresija. Oni pokvarenih ekrana/glava, marginalci, zavisnici i klošari ispali iz sistema, po mračnim haustorima konzumiraju ilegalni dopamin sa USB memorija...
„Korak” (kompjuterski animirani film), režija Igor Pavlović; animacija Marko Draško; produkcija Novo kulturno naselja, Novi Sad; realizaciju filma podržali: FCS, Uprava za kulturu grada Novog Sada i kompanija Epik Games kroz konkurs Epik Mega Grants
Sve pobrojano smešteno je (a ima tu još toga) u tek nešto malo više od deset minuta animiranog filma „Korak”, iza kojeg stoji mlada ali, po svemu sudeći, verzirana autorska i producentska ekipa čiji je ovo prvi film ovakve vrste.
Namera da predstave distopijsku viziju budućnosti koja je počela, u susretu sa iskustvom dela ekipe u radu na video-igricama, a uz pomoć aktuelnijih digitalnih alata, rezultirala je ne samo jasnom, dobro vođenom pričom ubedljive žanrovske atmosferičnosti, već i ostvarenim visokim sinematičkim dometima. Odlike uspelog animiranog narativnog, kratkog filma, što „Korak” jeste, jesu ekonomičnost priče i jasnoća poruke. Kada se tome dodaju originalna, inventivna i sadržaju adekvatna vizuelna postavka, dobri zvučni efekti i funkcionalna muzika, potencijalnim gledaocima (uz napomenu da film nije za decu mlađeg uzrasta) samo preostaje da se predaju ovoj upečatljivoj filmskoj priči, nesumnjivo namenjenoj i planetarnom gledalištu.
Vladimir Crnjanski