DA LI JE BRENDOVIMA ODZVONILO? Dizajnirane boce koka-kole, viskija i parfema mogle bi da budu ISTISNUTE IZ EU
BRISEL: Boca koka-kole s potpisom, zajedno sa drugim dizajnerskim bocama za viski ili parfem, mogla bi da bude istisnuta sa evropskog tržišta prema novom nacrtu pravila EU za promovisanje pakovanja za višekratnu upotrebu da bi se smanjio ambalažni otpad u Evropi.
Taj zakon je izglasan 24. oktobra u Komitetu Evropskog parlamenta za životnu sredinu, što je prvi korak u proceduri pre nego što parlament u novembru usvoji nacrt, objavio je Euraktiv.
Plan je da se zakon finalizuje na vreme pre junskih evropskih izbora.
Euraktiv ističe da primenom tog zakona postoji rizik da se naruši zaštita prava intelektualne svojine kada je u pitanju posebna ambalaža kao što su brendirane boce za piće.
Rizik je da će upakovani proizvodi početi da izgledaju isto. Kreativni dizajn i kultni oblici postepeno će nestati, a komercijalna vrednost će biti protraćena jer brendovi više ne mogu da se izdvajaju jedni od drugih na policama, saopštilo je trgovinsko udruženje koje predstavlja proizvođače staklenih flaša FEVE.
Zahtevi za dizajn ambalaže su navedeni u direktivi o ambalažnom otpadu koja zahteva da se težina i zapremina ambalaže svedu na minimum.
Predstavništvo kompanije Koka-kola u EU u Briselu za sada je odbilo da komentariše nacrt novog zakona, navodeći da istražuje implikacije na svoje proizvode.