ДА ЛИ ЈЕ БРЕНДОВИМА ОДЗВОНИЛО? Дизајниране боце кока-коле, вискија и парфема могле би да буду ИСТИСНУТЕ ИЗ ЕУ
БРИСЕЛ: Боца кока-коле с потписом, заједно са другим дизајнерским боцама за виски или парфем, могла би да буде истиснута са европског тржишта према новом нацрту правила ЕУ за промовисање паковања за вишекратну употребу да би се смањио амбалажни отпад у Европи.
Тај закон је изгласан 24. октобра у Комитету Европског парламента за животну средину, што је први корак у процедури пре него што парламент у новембру усвоји нацрт, објавио је Еурактив.
План је да се закон финализује на време пре јунских европских избора.
Еурактив истиче да применом тог закона постоји ризик да се наруши заштита права интелектуалне својине када је у питању посебна амбалажа као што су брендиране боце за пиће.
Ризик је да ће упаковани производи почети да изгледају исто. Креативни дизајн и култни облици постепено ће нестати, а комерцијална вредност ће бити протраћена јер брендови више не могу да се издвајају једни од других на полицама, саопштило је трговинско удружење које представља произвођаче стаклених флаша ФЕВЕ.
Захтеви за дизајн амбалаже су наведени у директиви о амбалажном отпаду која захтева да се тежина и запремина амбалаже сведу на минимум.
Представништво компаније Кока-кола у ЕУ у Бриселу за сада је одбило да коментарише нацрт новог закона, наводећи да истражује импликације на своје производе.