USKORO OTVARANJE AUTO-PUTA RUMA-ŠABAC Evo šta je još preostalo da se uradi (FOTO)
„Na trasi auto-puta Ruma-Šabac sve ide po planu, uz maksimalno angažovanje radne snage i mehanizacije”, objavio je posle jučerašnjeg obilaska radova direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić na svom Instagramu.
Očekuje se brzo otvaranje ove saobraćajnice što je preksinoć najavio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Završavaju se radovi naplatne stanice i petlje Ruma, naplatnih stanica Hrtkovci i Šabac, postavljaju se zaštitne ograde, a asfalterski radovi su na kraju trase, kod buduće petlje Drenovac.
Auto-put Ruma-Šabac biće dugačak 21 kilometar. Kada bude gotov od Beograda do Šapca stizaće se za 45 minuta. Ovo je samo jedan od deset auto-puteva i brzih saobraćajnica koji se trenutno gradi u Srbiji.
Kružni tok kod Rume biće veza sa postojećim državnim putem i budućim Fruškogorskim koridorom. Petlja se sastoji od četiri mosta koji prelaze preko postojećeg autoputa E70 sa 114 montažnih nosača, i krakova u vidu lista deteline. Trasa deonice Ruma – (Šabac) most na Savi zaobilazi sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što će doveti do rasterećenja ulica u ovim naseljenim mestima.
Takođe, prema postojaćem planu, izgradnja brze saobraćajnice Šabac-Loznica biće završena do kraja 2024. godine.
Na autoput i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica (77 km) nadovezaće se Fruškogorski koridor koji povezuje Novi Sad i Rumu (45,4 km), što će činiti ukupno 122,4 km nove saobraćajnice.
Počev iz pravca Šapca, auto-put će ići stranom sela Klenak bliže reci Savi, ostavljajući ovo mesto, kao i susedno Platičevo s desne strane. Nova trasa se ne ukršta s postojećom prugom Zvornik–Šabac–Ruma.
Most preko reke Save čine tri međusobno spojene celine: prilazna konstrukcija na levoj obali, konstrukcija mosta preko reke i prilazna konstrukcija na desnoj obali. Dužina mosta preko Save je 1,33 kilometra, fundiran je na 371 šipu, sa ukupno 45 naglavnih greda i 47 stubova. Glavni raspon između središnjih stubova, na osnovu dimenzija plovidbenog puta, iznosi 155 metara.
E. D.