ODJECI FESTIVALA SRPSKOG DŽEZA U NOVOM SADU Uzbudljiva i energična svirka
Koliko god izgledalo da je džez na ovdašnjoj kulturnoj sceni trenutno potisnut u drugi plan, pojava novih bendova i brojnih vrsnih mladih muzičara dokazuje ipak da je srpska džez muzika itekako vitalna i da može publici da ponudi vrlo ambiciozne i dorečene autorske projekte, potpuno na nivou aktuelnih tokova savremenog džeza.
Novu potvrdu ove tvrdnje pružio je i ovogodišnji, peti po redu novosadski Festival srpskog džeza, održan u, po svom nazivu, ovom događaju sasvim prikladnom prostoru Kluba “Dom kulture”, u kojem su se tokom vikenda publici predstavili članovi četiri benda sačinjena pretežno od džezera mlađe generacije iz Novog Sada i Beograda.
Organizatori pomenute manifestacije, ljudi iz udruženja “Kovači kulture”, okupili su na festivalskom programu neke od, u ovom trenutku najagilnijih i najzanimljivijih mladih aktera domaće džez scene, a njihovi koncerti privukli su veliki pažnju publike, tako da je prostor “Doma kulture” obe večeri bio prepun ljubitelja džeza svih generacija, od gimnazijalaca do onih starijih, koji pamte i novosadske “Dane džeza” s početka osamdesetih godina prošlog veka.
Koncertni program prve večeri otvorio je nastup seksteta novosadskog gitariste Borisa Hložana, čiji su članovi tom prilikom izveli autorsku muziku vođe benda, koja će uskoro biti objavljena na kompakt disku. Muzičari ovog sastava pružili su publici tom prilikom energična izvođenja, kojima su dominirale vrcave tonske međuigre deonica solista na duvačkim instrumentima, saksofonista Ljube Turajlije i Ivana Klačara i tromboniste Koste Vukašinovića i ritmičkih i melodijskih pasaža gitare, uz stabilnu podršku precizne ritam sekcije.
Nastavak večeri doneo je podjednako upečatljiv koncert kvinteta renomirane džez pevačice Ksenije Kočetove, koja je uz solidnu instrumentalnu podršku članova benda, među kojima je bio i sjajni saksofonista Maks Kočetov prisutnima pružila uživanje u nadahnutim izvođenjima vokalnog džeza.
U nedelju uveče, na bini “Doma kulture” našao se najpre sekstet Koste Vukašinovića, tromboniste koji deluje u Big bendu RTS, na čijem programu se našla muzika sa Vukašinovićevog autorskog projekta sa naslovom “Into The Rabbit Hole”, nesvakidašnjeg muzičkog traganja za novim i autentičnim džez izrazom, donevši komunikativnu i atraktivnu svirku, koja je naišla na topao prijem slušalaca. Uz razigrane instrumentalne preplete solističkih izleta Vukašinovićevih trombona i deonica saksofoniste Kristijana Mlačaka, posebnu dimenziju ovim izvođenjima dali su vokalni doprinosi vrsne mlade pevačice Katarine Jović.
Završni koncert festivala doneo je susret sa još jednom vrsnom vokalnim solistkinjom, takođe i saksofonistkinjom Sanjom Marković, koja je sa svojim sastavom izvodila materijal sa sopstvenog albuma “Ascension” i nove kompozicije. Započevši nastup vokalnim izvođenjima, uz ponekad žustre a pokadkad lirične solo međuigre trubača Ivana Radivojevića i pijaniste Ivana Aleksijevića, Sanja Marković se predstavila i kao nadahnuta saksofonistkinja, a njena muzika latinoameričkog prizvuka i snažne evokativnosti bila je uzbudljiva završnica ove festivalske večeri. Po završetku koncerta, kao i u subotu uveče, usledio je yem sešn, u kojem su uz članove gostujućih bendova učestvovali i drugi muzičari prisutni u publici.
B. H.