Đukić Dejanović: Razgovarati sa mladima, prepoznavati neverbalne poruke
BEOGRAD: Neuropsihijatar Slavica Đukić Dejanović izjavila je danas povodom tragedije koja se dogodila na Vračaru da ovaj trenutak treba iskoristiti da se svako zapita šta može da uradi da se zlo ne ponovi, dok pojedine struke imaju poseban zadatak da odgovore na posledicu.
Đukić Dejanović je istakla za Tanjug da je Srbija juče zenemela i dodala da je sada neophodno da se stvore uslovi u kojima se nikada ovakvo zlo neće ponoviti.
"To znači da nema roditelja, nastavnika, prijatelja, rođaka, čoveka na određenim poslovima, funkcijama koji ne može i ne treba da propusti ovaj trenutak, a da ne pita sebe šta mogu ja da uradim", rekla je Đukić Dejanović.
Ona je navela da struke poput sociologa, psihologa, etičara, pravnika treba da odgovore na posledicu, od izmena krivičnih zakona i određenih akata koji sankcionišu ovakva ponašanja, do toga da obrazovni sistem u saradnji sa psiholozima, psihijatrima mora da pravi planove, kakav to odnos treba imati prema roditeljima, kada ih edukovati, kako sa decom u predškolskoj ustanovi, osnovnošoklskoj, srednješkolskoj, šta rade profesori pored toga što decu uče određenim predmetima, a sve sa jednom jedinom idejom, da se sa mladim ljudima mnogo više priča, da se negde prepoznaju neverbalne poruke mladih ljudi, posebno kad ulaze u krize koje mogu da vode ka jezivim ishodima.
Kada je reč o premeštaju u drugo odeljenje kao eventualne reakcije u slučajevima kada je neko odbačen od društva, Đukić Dejanović napominje da je to vrlo individualno.
"Nekada dete kada dođe u novu sredinu doživi reafirmaciju sopstvenih kvaliteta, nekada se oseti kažnjenim i još odbačenijim. Generalni pristupi nisu dobri. Taj individualni pristup posebno adolescentu je jako važan. Ne može ista mera biti primenjena kod jednog eksrtoverta koji želi da dominira u društvu i nekog povučenog dečaka ili devojčice koji su već vrlo usamljeni i kod kojih se samoća može produbiti", objasnila je Đukić Dejanović.
Ne možemo da govorimo o greškama nego da zahtevamo individualni pristup, rekla je ona i dodala da bismo imali taj individualni pristup stručnjaci, kaže, moraju sa njima razgovarati, videti šta oni zaista osećaju, šta planiraju i kakav je njihov socijal-društveni, ali i lični život.