Čoban: Raste broj ugostiteljskih objekata, nedostaje radna snaga
Na Salašu 137 u Čeneju, održana jubilarna deseta po redu Regionalna konferencija posvećena hrani i vinu „Food Talk“ pod sloganom „Ono si šta jedeš“.
Konferenciju organizuje Udruženje građana The Best Fest uz medijsku podršku kompanije Color Media Communications i partnersku podršku Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, Grada Novog Sada – Gradske uprave za privredu, kompanije Imlek i Gold drink sa brendom VODAVODA i Gorki list.
Konferencija se održava od 2013. godine u Novom Sadu, posvećena je gastronomiji i okuplja nekoliko stotina učesnika, predavača i izlagača iz čitavog regiona.
Robert Čoban je, ispred organizatora, istakao da u regionu raste broj ugostiteljskih objekata, hotela i restorana, ali da je nedostatak radne snage očigledan i demografska struktura ne podmiruje potrebe postojeće turističke infrastrukture, kao i da se ,,uvozi" radna snaga, što je jedna od ključnih današnjih tema.
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam dr Nenad Ivanišević učestvovao je na svečanom otvaranju i sa prisutnima podelio predstojeće planove i koncepte budućih konkursa i mera podrške koje sprovodi Sekretarijat sa ciljem unapređenja svih segmenata oblasti turizma, prevashodno u AP Vojvodini.
„Održavanje svih manifestacija na teritoriji AP Vojvodine je veoma značajno, jer se na taj način razvija turizam. Današnji događaj je jedan od najboljih načina da razmenimo iskustva sa regionom i više od toga. Vojvodinu doživljavamo kao svet u malom i imamo sa čim da se ponosimo, hranom, pićem, dušom ljudi koji ovde žive. Oni koji su posetili Vojvodinu žele da se vrate i iskustva su nam veoma dragocena, sa kojima ćemo još više obogatiti našu turističku ponudu i prikazati je svetskom turističkom tržištu“, rekao je Ivanišević.
„Prostor za unapređenje gastro ponude je Vojvodini je veoma velik. U Vojvodine se nalazi, recimo, oko 150 vinarija, otud i mogućnost da se razvijaju vrhunska vina. Imamo veliku paletu tradicionalnih jela i proizvoda, ali je to potrebno promovisati. Stoga ćemo do kraja godine raspisati konkurs za uvođenje besplatnog interneta na određenim turističkim destinacijama u jedinicama lokalne samouprave kojim ćemo pomoći što bolju promociju destinacije i dostupnost potencijalnom turisti", dodao je sekretar Ivanišević, istakavši da je velika prednost naše zemlje bezbednost koju turista oseća boraveći u Srbiji i AP Vojvodini, kao i veoma prijatan utisak o tzv. “velikim porcijama“ hrane u ugostiteljskim objektima.
Član Gradskog veća za privredu, Milorad Radojević je naglasio da Grad Novi Sad intenzivno radi na novim konceptima turističke ponude i nastoji da je obogati iz godine u godinu.
„Trideset odsto turista od ukupnog broja koji dolaze u Novi Sad, a koji su obuhvaćeni anketom, kažu da dolaze upravo zbog gastronomije. Kao grad se trudimo da podržavamo male proizvođače hrane i pića, pre svega organsku proizvodnju i već imamo tri proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom, a od prošle godine smo počeli da podržavamo i preradu na malim gazdinstvima, kako bi svoje proizvode ponudili na tržišu, posebno u restoranima na teritoriji Grada Novog Sada“, istakao je Radojević.
Tokom šest panela interesantnih naziva, svoje znanje i iskustvo predstavila su poznata imena i eminentni stručnjaci iz sveta gastronomije, kao i regionalni stručnjaci koji diktiraju trendove u proizvodnji hrane i vina.
Tokom pauze za ručak, gosti konferencije imali su priliku da uživaju u raznovrsnim trpezama koju su pripremali: gostujuća zemlja Meksiko – za čiji meni je bila zadužena supruga ambasadora Meksika u Beogradu, gospođa Eun Hai Kim, dok je Vojvođanski sto pripremao domaćin konferencije, Salaš 137. Trpeza gostujuće destinacije ove godine je pripala “Ukusima Deliblatske peščare”.