Чобан: Расте број угоститељских објеката, недостаје радна снага
На Салашу 137 у Ченеју, одржана јубиларна десета по реду Регионална конференција посвећена храни и вину „Фоод Талк“ под слоганом „Оно си шта једеш“.
Конференцију организује Удружење грађана The Бест Фест уз медијску подршку компаније Цолор Медиа Communications и партнерску подршку Покрајинског секретаријата за привреду и туризам, Града Новог Сада – Градске управе за привреду, компаније Имлек и Голд дринк са брендом ВОДАВОДА и Горки лист.
Конференција се одржава од 2013. године у Новом Саду, посвећена је гастрономији и окупља неколико стотина учесника, предавача и излагача из читавог региона.
Роберт Чобан је, испред организатора, истакао да у региону расте број угоститељских објеката, хотела и ресторана, али да је недостатак радне снаге очигледан и демографска структура не подмирује потребе постојеће туристичке инфраструктуре, као и да се ,,увози" радна снага, што је једна од кључних данашњих тема.
Покрајински секретар за привреду и туризам др Ненад Иванишевић учествовао је на свечаном отварању и са присутнима поделио предстојеће планове и концепте будућих конкурса и мера подршке које спроводи Секретаријат са циљем унапређења свих сегмената области туризма, превасходно у АП Војводини.
„Одржавање свих манифестација на територији АП Војводине је веома значајно, јер се на тај начин развија туризам. Данашњи догађај је један од најбољих начина да разменимо искуства са регионом и више од тога. Војводину доживљавамо као свет у малом и имамо са чим да се поносимо, храном, пићем, душом људи који овде живе. Они који су посетили Војводину желе да се врате и искуства су нам веома драгоцена, са којима ћемо још више обогатити нашу туристичку понуду и приказати је светском туристичком тржишту“, рекао је Иванишевић.
„Простор за унапређење гастро понуде је Војводини је веома велик. У Војводине се налази, рецимо, око 150 винарија, отуд и могућност да се развијају врхунска вина. Имамо велику палету традиционалних јела и производа, али је то потребно промовисати. Стога ћемо до краја године расписати конкурс за увођење бесплатног интернета на одређеним туристичким дестинацијама у јединицама локалне самоуправе којим ћемо помоћи што бољу промоцију дестинације и доступност потенцијалном туристи", додао је секретар Иванишевић, истакавши да је велика предност наше земље безбедност коју туриста осећа боравећи у Србији и АП Војводини, као и веома пријатан утисак о тзв. “великим порцијама“ хране у угоститељским објектима.
Члан Градског већа за привреду, Милорад Радојевић је нагласио да Град Нови Сад интензивно ради на новим концептима туристичке понуде и настоји да је обогати из године у годину.
„Тридесет одсто туриста од укупног броја који долазе у Нови Сад, а који су обухваћени анкетом, кажу да долазе управо због гастрономије. Као град се трудимо да подржавамо мале произвођаче хране и пића, пре свега органску производњу и већ имамо три производа са заштићеним географским пореклом, а од прошле године смо почели да подржавамо и прераду на малим газдинствима, како би своје производе понудили на тржишу, посебно у ресторанима на територији Града Новог Сада“, истакао је Радојевић.
Током шест панела интересантних назива, своје знање и искуство представила су позната имена и еминентни стручњаци из света гастрономије, као и регионални стручњаци који диктирају трендове у производњи хране и вина.
Током паузе за ручак, гости конференције имали су прилику да уживају у разноврсним трпезама коју су припремали: гостујућа земља Мексико – за чији мени је била задужена супруга амбасадора Мексика у Београду, госпођа Еун Хаи Ким, док је Војвођански сто припремао домаћин конференције, Салаш 137. Трпеза гостујуће дестинације ове године је припала “Укусима Делиблатске пешчаре”.