Uskoro ekstra zona parkiranja u centru
Novi Sad vrlo brzo dobija ekstra zonu parkiranja u samom centru grada - u ekstra zoni parkiranje će biti ograničeno na jedan sat i koštaće 70 dinara.
Direktor JKP „Parking servis“ Stevan Lugonja je rekao:
„Osnovna svrha naplate naknade za parkiranje vozila u gradovima jeste da se ograničeni resurs, a to je javno zemljište - u ovom slučaju javno parkiralište, ravnomernije koristi od strane korisnika. Cilj naplate naknade je da se dugotrajna zadržavanja ograniče u centra grada, naročito sa uličnih parking mesta.
Ekstra zona nije novost u našem gradu, kao ni u gradovima u okruženju. U gradskom Cenovniku parkiranja ona figuriše godinama (još iz 2010. godine) sa iznosom od 70 dinara. Porast obima saobraćaja i broja registrovanih vozila diktiraju da je došao trenutak primene te zone. Ekstra zona postoji u brojnim gradovima u okruženju, i to: Beograd – cena 100 din/ vremensko ograničenje na 30 minuta; Niš – 90,0 din/ vremensko ograničenje 60 minuta; Čačak: 65 din/ 1 sat, vremensko ograničenje 120 min…Kada već sve ovo upoređujem sa drugim našim gradovima, rekao bih da u Beogradu imate ograničenje parkiranja od pola sata u ekstra zoni, do maksimalno tri sata, u drugim zonama, a u Novom Sadu imate plavu i belu zonu koje su bez vremenskog ograničenja.
Saobraćajna studija Smart plan iz 2019. godine je pored ostalih predloženih mera, kao akcioni plan u oblasti parkiranja, predložila uvođenje ekstra zone sa vremenskim ograničenjem zadržavanja vozila od 60 minuta i cenom od 100 dinara/ 1 sat.
Plan je da se ekstra zona uvede na šest parkirališta kapaciteta oko 300 parking mesta koja se nalaze u najatraktivnoj zoni grada, zoni bogatoj raznim administrativnim i poslovnim sadražajam. Cilj je da korisnici koji imaju poslovnu potrebu i kraće vreme zadržavanja lakše dođu do parking mesta. Ankete korisnika i ukazuju na to da je korisnicima na prvom mestu bitno da imaju slobodno mesto. Smanjenjem vremena traganja za parking mestom pozitivno se utiče i na smanjenje gužve u saobraćaju i smanjenje zagađenja vazduha.
“Dakle ne radi se ni o kakvom novom sistemu parkiranja, sistem je potpuno isti, već u samo nekoliko ulica u centru grada, vreme parkiranja će biti ograničeno na sat vremena, kao što se ne radi ni o pogoršanju uslova za parkiranje, kako se to komentariše, već o ravnomernom i kraćem korišćenju parkinga, kako bi se taj proces ubrzao“, fekao je Lugonja.