Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Uskoro ekstra zona parkiranja u centru

10.10.2022. 15:39 15:43
Piše:
Foto: Dnevnik/ R. Hadžić

Novi Sad  vrlo brzo dobija ekstra zonu parkiranja u samom centru grada - u ekstra zoni parkiranje će biti ograničeno na jedan sat i koštaće 70 dinara.

Direktor JKP „Parking servis“ Stevan Lugonja je rekao:

„Osnovna svrha naplate naknade za parkiranje vozila u gradovima jeste da se ograničeni resurs, a to je javno zemljište  - u ovom slučaju javno parkiralište, ravnomernije koristi od strane  korisnika. Cilj naplate naknade je da se dugotrajna zadržavanja ograniče u  centra grada, naročito sa uličnih parking mesta.

Ekstra zona nije novost u našem gradu, kao ni u gradovima u okruženju. U  gradskom Cenovniku parkiranja ona figuriše godinama (još iz 2010. godine) sa iznosom od 70 dinara. Porast obima saobraćaja i broja registrovanih vozila diktiraju da je došao trenutak primene te zone. Ekstra zona postoji u brojnim gradovima u okruženju, i to: Beograd – cena 100 din/ vremensko ograničenje na 30 minuta; Niš – 90,0 din/ vremensko ograničenje 60 minuta; Čačak:  65 din/ 1 sat, vremensko ograničenje 120 min…Kada već sve ovo upoređujem sa drugim našim gradovima, rekao bih da u Beogradu  imate ograničenje parkiranja   od pola sata u ekstra zoni, do maksimalno tri sata, u drugim zonama, a u Novom Sadu imate plavu i belu zonu koje su bez vremenskog ograničenja.

Saobraćajna studija Smart plan iz 2019. godine je pored ostalih predloženih mera, kao akcioni plan u oblasti parkiranja, predložila uvođenje ekstra zone sa vremenskim ograničenjem zadržavanja vozila od 60 minuta i cenom od 100 dinara/ 1 sat.

Plan je da se ekstra zona uvede na šest parkirališta kapaciteta oko 300 parking mesta koja se nalaze u najatraktivnoj zoni grada, zoni bogatoj raznim administrativnim i poslovnim sadražajam. Cilj je da korisnici koji imaju poslovnu potrebu i kraće vreme zadržavanja lakše dođu do parking mesta. Ankete korisnika i ukazuju na to da je korisnicima na prvom mestu bitno da imaju slobodno mesto. Smanjenjem vremena traganja za parking mestom pozitivno se utiče i na smanjenje gužve u saobraćaju i smanjenje zagađenja vazduha.

 

“Dakle ne radi se ni  o kakvom novom sistemu parkiranja, sistem je potpuno isti, već u  samo nekoliko ulica u centru grada, vreme parkiranja će biti ograničeno na sat vremena, kao što se ne radi ni o pogoršanju uslova za parkiranje, kako se to komentariše, već o ravnomernom i kraćem korišćenju parkinga, kako bi se taj proces ubrzao“, fekao je Lugonja.

Piše:
Pošaljite komentar