Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Fruškogorski koridor: Kroćenje planine uslov za brzo bušenje tunela 

23.07.2022. 16:29 16:36
Piše:
Foto: Instagram profil Koridori Srbije

„Da je bušen tunel na vreme bilo bi lakše„, parafraza je poruke koju je direktor „Koridora Srbije” Aleksandar Antić uputio radnicima na ulaznom portalu tunela ispod Iriškog venca na trasi Fruiškogorskog koridora.

Antić je ove sedmice snimak svoje posete objavio na Instagram nalogu, a pomenuta rečenica odnosi se na uslove na gradilištu, gde se na velikoj vrućini i dalje radi na utvrđivanju potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom.

Očigledno, zaključujući iz snimka, okolna geologija nije bila baš blagonaklona prema inženjerima, koji se trude da obezbede zemljište iza potpornog zida, čiji se sastav i struktura na malom rastojanju prilično razlikuju. Otud verovatno i Antićeva opaska, jer je prema najavama od pre dva meseca, bušenje tunela, koji će sa prosečnom dužinom od oko 3,5 kilometra biti najduži u Srbiji, trebalo da počne krajem juna.

Na velikoj vrućini ovih dana se radi na utvrđivanju potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom

U neku ruku, Antić je, početkom jula prilikom obilaska gradilišta drugog ključnog dela Fruškogorskog koridora, mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, naveo da izvođač radova, kineski CRBC, ima običaj da temeljno priprema uslove za izvođenje radova, da bi onda veoma brzo uradio zadati posao.

- Na tunelu radimo ulazni i izlazni portal, uradili smo sve pristupne saobraćajnice, obezbeđujemo sve kosine. Jako je važno da ta faza, pre nego što krenemo u bušenje tunela, bude temeljno urađena kako ne bismo imali problema tokom samog bušenja tunela i kako bismo stabilizovali čitavu tu konstrukciju - rekao je tada Antić izrazivši očekivanje da će se uskoro uspostaviti dinamika radova kojom će svi biti zadovoljni.

Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica kod benzinske stanice „Minut”, ali i na budući auto-put Novi Sad –Zrenjanin–Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem godine

Radovi na dvocevnom tunelu ispod Fruške gore, a samim tim i na Fruškogorskom koridoru, svečano su otpočeli 1. maja  2021. godine. Trasa ove brze saobraćajnice duga je 47,7 kilometara i izdeljena je na četiri deonice: prva je od petlje s auto-putem E75 do Paragova, druga je od Paragova do početka obilaznice oko Rume, treća od petlje kod Kaća do petlje na auto-putu E75, a četvrta je sama obilaznica oko Rume.

Ovim pravcem prođe oko 900 kamiona dnevno i 10.000 vozila, što ga čini jednim od najopterećnijih u državi. Novi koridor će zaobići Irig sa zapadne strane, a u blizini će biti izgrađena i naplatna stanica. Kroz ugovor sa Kinom, država je obezbedila 715 miliona dolara za ovaj posao, čiji kraj je zakazan za april 2025. godine.

Osim što će omogućiti vezu sa auto-putem Ruma–Šabac i brzom saobraćajnicom Šabac–Loznica, te time i vezu zapadne Srbije i BiH ka severu i istoku, Fruškogorski koridor će izlaziti i na sadašnji auto-put Beograd–Subotica kod benzinske stanice „Minut”, ali i na budući auto-put Novi Sad – Zrenjanin – Beograd, čiji početak gradnje se očekuje krajem godine.

Ujedno, na teritoriji Novog Sada, Koridor će služiti kao južna i istočna gradska obilaznica za teretni saobraćaj, dok će ostala vozila moći da koriste i most koji se gradi između Novog Sada i Sremske Kamenice, jer će se obilaznica oko Kamenice ukrštati s Koridorom kod motela „Sunce” na Paragovu. Kao dodatak, za teške kamione i šlepere koji imaju krajnju adresu u Novom Sadu, gradi se i odvajanje prema drumsko-železničkom mostu, što će zapravo biti obilaznica oko Petrovaradina.

Od Fruškogorskog koridora se očekuje da rastereti od teškog teretnog saobraćaja Frušku goru, Irig, delove Novog Sada, prvenstveno Partizansku ulicu i Salajku i omogući brži i bezbedniji protok ljudi i robe.        

S. Krstić

Piše:
Pošaljite komentar