Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Šta ako vam se zagubi ili ošteti paket u pošti

10.04.2022. 12:15 12:18
Piše:
Foto: Ilustracija/pixabay.com

Slanje paketa i dragocenih stvari ili, pak, razglednica i običnih, skoro zaboravljenih pisama, ume da se zakomplikuje, pa se neretko dešava da pošiljka bude zagubljena i oštećena.

O tome koja su prava pošiljalaca i primalaca u tim slučajevima, kao i kako izgleda proces za naknadu štete, objasnili su iz JP “Pošta Srbije” za “Dnevnik”.

Ukoliko pošiljka nije uručena primaocu, reklamacioni postupak može pokrenuti pošiljalac, primalac ili ovlašćeno lice, za šta je rok 60 dana u unutrašnjem i šest meseci u međunarodnom poštanskom saobraćaju, koji se računa od narednog dana od dana predaje pošiljke, rekli su iz tog preduzeća za naš list. Potrebno je da reklamacija sadrži broj poštanske pošiljke, ime, prezime i adresu pošiljaoca i primaoca, kao i podatke o vrednosti pošiljke i otkupnom iznosu, ukoliko je predmet reklamacije vrednosna ili otkupna pošiljka. Za naknadu štete u slučaju gubitka paketa, potrebno je da pošiljalac ili ovlašćeno lice podnese pisani zahtev na šalteru pošte gde je pošiljka i predata. Uz taj zahtev, obavezno se prilaže i potražnica ili drugi dokaz kojim se utvrđuje da je pošiljka izgubljena. Ukoliko se podnosi zahtev za naknadu zbog oštećenja ili umanjenja sadržine pošiljke, obavezno je priložiti i zapisnik o neispravnosti pošiljke.

Za naknadu u slučaju gubitka ili potpunog oštećenja vrednosne poštanske pošiljke isplaćuje se iznos vrednosti pošiljke uz poštarinu koja se uvećava deset puta, dok se za gubitak ili pogrešnu isplatu uputnice isplaćuje iznos koji je označen na uputnici uz desetostruki iznos naplaćene poštarine za prijem, prenos i isplatu uputnice. Gubitak ili potpuno oštećenje registrovane poštanske pošiljke nadoknađuje se desetostrukim iznosom naplaćene poštarine, a poštanski operator dužan je da nadoknadi štetu korisniku koji je platio poštarinu za prenos te pošiljke.

– Ukoliko se radi o registrovanoj pošiljci, neophodno je da pošiljalac, na osnovu potvrde o prijemu pošiljke, pokrene potražni postupak u pošti – objasnili su iz “Pošte Srbije”. – On se ne može pokrenuti za pošiljke od čijeg prijema nije prošlo više od deset dana, osim za uputnice i ekspres pošiljke, a nije moguć ni u slučaju neregistrovanih pošiljki. 

D. Andulajević 

Piše:
Pošaljite komentar