Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Шта ако вам се загуби или оштети пакет у пошти

10.04.2022. 12:15 12:18
Пише:
Фото: Ilustracija/pixabay.com

Слање пакета и драгоцених ствари или, пак, разгледница и обичних, скоро заборављених писама, уме да се закомпликује, па се неретко дешава да пошиљка буде загубљена и оштећена.

О томе која су права пошиљалаца и прималаца у тим случајевима, као и како изгледа процес за накнаду штете, објаснили су из ЈП “Пошта Србије” за “Дневник”.

Уколико пошиљка није уручена примаоцу, рекламациони поступак може покренути пошиљалац, прималац или овлашћено лице, за шта је рок 60 дана у унутрашњем и шест месеци у међународном поштанском саобраћају, који се рачуна од наредног дана од дана предаје пошиљке, рекли су из тог предузећа за наш лист. Потребно је да рекламација садржи број поштанске пошиљке, име, презиме и адресу пошиљаоца и примаоца, као и податке о вредности пошиљке и откупном износу, уколико је предмет рекламације вредносна или откупна пошиљка. За накнаду штете у случају губитка пакета, потребно је да пошиљалац или овлашћено лице поднесе писани захтев на шалтеру поште где је пошиљка и предата. Уз тај захтев, обавезно се прилаже и потражница или други доказ којим се утврђује да је пошиљка изгубљена. Уколико се подноси захтев за накнаду због оштећења или умањења садржине пошиљке, обавезно је приложити и записник о неисправности пошиљке.

За накнаду у случају губитка или потпуног оштећења вредносне поштанске пошиљке исплаћује се износ вредности пошиљке уз поштарину која се увећава десет пута, док се за губитак или погрешну исплату упутнице исплаћује износ који је означен на упутници уз десетоструки износ наплаћене поштарине за пријем, пренос и исплату упутнице. Губитак или потпуно оштећење регистроване поштанске пошиљке надокнађује се десетоструким износом наплаћене поштарине, а поштански оператор дужан је да надокнади штету кориснику који је платио поштарину за пренос те пошиљке.

– Уколико се ради о регистрованој пошиљци, неопходно је да пошиљалац, на основу потврде о пријему пошиљке, покрене потражни поступак у пошти – објаснили су из “Поште Србије”. – Он се не може покренути за пошиљке од чијег пријема није прошло више од десет дана, осим за упутнице и експрес пошиљке, а није могућ ни у случају нерегистрованих пошиљки. 

Д. Андулајевић 

Пише:
Пошаљите коментар